View Single Post
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Passelig nick du har siden det du skriver er svada.
Kan du komme med noen kilder på påstandene dine?

Flein kan nok brukes i kamp med gode resultater, det kan jeg si fordi jeg har testet det på snowboard og longboard, det gir økt kroppsbeherskelse og raskere reflekser enn vanlig, det sagt så må du nesten kunne slike ting fra før av for at det skal hjelpe noe særlig, tviler på at du vil bli noe bedre i noe du ikke kan gjøre i nykter tilstand om du spiser flein.
Vis hele sitatet...
At du vet så lite at du trenger kilder på at bulmeurt ikke er prestasjonsfremmende viser hvor kunnskapsløs du er. Du har ikke klart å oppgi kilder på at flein gir økt kroppsbeherskelse og raskere reflekser med unntak av de tomme påstandene dine da som alle med fordel kan se bort i fra.

Sitat av funksjon Vis innlegg
Og dette har du erfaring med, eller? Små doser fluesopp har en ganske markert stimulerende effekt (pga. ibotensyren) som minner litt om en slags "rundere" amfetamin, noe som selvfølgelig kunne vært nyttig i en kampsituasjon.
Vis hele sitatet...
Ibotensyre brukes til å gi rotter hjerneskade på forskningsbasis og har ingen amfetaminliknende virkning. Dette kan du ingenting om.

Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Tja, det spørs vel kanskje litt? Jeg har alltid også hatt tro på at teknikk slår rå kroppsstyrke, men når man har med 1000 velutrustede og for all del ekstremt sterke menn som kommer løpende mot en, så vil det kanskje ha litt å si om man klarer å matche dem med styrke også?

Jeg har jo vært full en del i livet, og det har vært hendelser hvor jeg har vært full og lurt på hvordan jeg har tålt det etterpå. Det blir som sterk bedøvelse. Og også lurt på hvordan jeg har klart å komme meg fra hit til dit uten å skade meg selv fordervet på veien. Og andre hendelser.

Og hvis man hadde vært en trent soldat, med instinktivt innøvde bevegelser, ekstrem fysisk styrke og sterk rustning. Ja da tror jeg det har litt å si uansett hvor teknisk flink motstanderen er. Og særlig hvis det er 1000 sånne soldater. Man klarer å gjøre instinktivt innøvde aktiviteter like godt når man er stup full (eller ruset på visse andre ting) som når man er edru, men ikke over lang tid. Men bonusen er at man tåler smerte bedre og det er jo unektelig en ekstremt stor fordel i nærkamp, å være uredd, og å sikre seg at man ikke blir redd.

Skjold var laget av treverk, og når motstanderen slår så hardt med sverdet at det kløyver skjoldet, så hjelper det ikke lenger.

Men hvem vet. Jeg er ingen kriger, bare en tastaturkriger. Og ser på livet som en overlevelseskamp, da, selv om jeg ikke er slem mot folk.

Så en video på youtube av noen dansker som hadde kurs i sverdkamp med skjold, og det var småinteressant. Men jeg tror nok det var litt urealistisk. I en ekte krig er det vel litt mer intensitet og instinkter ute og går.

Men en beskjed jeg husker fra den videoen, var at sverd er oftest ikke brukt til å hugge med, men til å skjære med, altså frem og tilbake. Og mye handlet om å låse motstanderens skjold fast og kutte mot halsen. Ett lite snitt (høres litt makabert ut men) kan være nok til å vinne kampen, ikke nødvendig å kutte av en hel arm. Men hvor lett er det å fokusere på teknikk når det kommer en skare på 1000 stein fulle og veltrente menn med rustninger?

Skjoldet ble også brukt til å slå med.

Fant denne, men det er ikke den jeg så, og den er litt urealistisk. Bare for å vise enkle bevegelser: https://www.youtube.com/watch?v=4WQF5KkOJpA

Denne viser litt mer intensitet, og har faktisk noen interessante øyeblikk: https://www.youtube.com/watch?v=FSm5axXU0cM

Søren at jeg ikke finner igjen den andre videoen.
Vis hele sitatet...
Den tullete tenkte hendelsen du har kommet med blir for dum. Var du ruset når du skrev det? 1000 godt trente menn gjør det mye bedre når de ikke er nedsløvet av alkohol, fluesopp eller bulmeurt.
Sist endret av PsuedoVitenskap; 29. september 2019 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.