View Single Post
Litt langt innlegg, men håper du leser alt sammen!

Jeg synes helt ærlig bompenge debatten er HELT meningsløs. Skjønner liksom at det er kjipt å betale penger for helt dagligdagse ting som å dra på trening eller matbutikken, men det er jo det som er problemet! litt av grunnen til klimakrisen er jo at vi kjører egen personbil til dagligdagse ting som dette! Skjerp dere, nå er jeg helt ærlig lei! Hvem har sagt at dere ikke får lov til å sykle, sparkesykle eller ta buss eller trikk?! Det er HEEEELT gratis å sykle og du trenger jo ikke engang å betale for bensin!!! Hvis vi skal klare å kutte ned 95% av all utslipp i oslo så kan vi ikke leve som før, dere må bare innse at ingenting vil bli som før! Lungene våre brenner akkurat nå! På DENNE jorda og DENNE bakken. Det som gjør C02 til oxygen forsvinner og skaper mer C02 akkurat NÅ. samme med vindmøllene. Utsikten deres blir ødelagt, Jeg synes sååå synd i dere..NOT!!! Herregud folkens!! Vi prøver å redde framtiden som er OM 15 ÅR NÅÅÅ og dere klager over utsikten deres?? Da er dere helt ærlig egoistiske. Hvis vi skal klare å nå 1,5 graders målet kan vi ikke bare fortsette som før og håpe at alt vil ordne seg for da er dere helt ærlig naive! Vi er nødt til å ofre MYE de neste årene for det målet og for alle fremtidige generasjoner av planter, dyr og minst viktig av alt, menneskene. Vi er NØDT til å ofre NOE og dere er nødt til å tåle det. Grunnen til at vi ikke bryr oss særlig om klimaet er fordi det ikke rammer være nære lg kjære, men nå gjør det det! Nå rammer det dere langs kysten og det synes jeg faktisk er helt greit! Utsikt er det minste problemet her i verden! Ta litt ansvar og ofre noe for andre. byer i afrika har ikke engang vann pga klimaforandringer og dere sitter der og klager over utsikten deres. før var det masse regn k de byene. Vi er avhengige av jorda og verdens undergang kan faktisk skje om bare 50 år pga menneskeheten og dens utvikling så jeg hat lite tro i at dette faktisk kommer til å løse seg, dette er ikke en film der alt løser seg til slutt. Dette kan faktisk ende i at milliarder mennesker, dyr og fisker dør. tilogmed DU hvis du ikek skjerper deg og lar de bygge de hersens vindmøllene, for du vil sitte igjen med jævli god samvittighet etterpå. Vi trenger jorda akkurat som parasitter trenger menneskene å sitte fast i, men jorda trenger ikke oss som mennesker ikke trenger parasitter. Jorda er ikke engang LITT avhengig av oss og hvis alle hadde begått selvmord ville faktisk det vært fantastisk for jorda! Istedenfor å lage abortlover når vi vet at vi allerede har et overpopulasjonsproblem er bare teit. Hvis alle hadde kunne tatt selvbestemt abort og hatt tilgang på kondomer hadde kanskje horden hatt en sjansje? Tenk litt på dette neste gang du uttaler deg om noe og klager over priser og veier. Datteren min vet faktisk alt dette og er bare 8 år! Det er ikke bekymrende fordi det er sant og vi kan ikke skjerme dette for barna våre lenger og si at alt kommer til å ordne seg fordi det gjør ikke det hvis ikke dere skjerper dere! Litt langt innlegg men håpte dere leste det! Takk for at du hørte på.