View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er fortsatt ingen som har gitt et konkret eksempel på hvordan en psykolog har hjulpet dem eller kommet med kunnskap som har vært til nytte.. Bare vage greier som en god kompis også mest sannsynlig kan tilby. Men gode venner er jo ikke alltid tilgjengelig, og noen hemmeligheter vil man helst holde for seg selv, så psykologer har sin plass i verden, men det jeg ikke er enig i er at psykologer har en slags ekspertise som kan få tankegangen i andre baner. Alle rådene de har gitt meg har jeg lest på internett, og noen er så åpenbare at det er sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
Om du har en så enkel jobb med å endre livsstilen din til det bedre så applauderer jeg dèt, men alle har det ikke
så lett desverre.
De fleste vet eller har en anelse om hva som kanskje er roten til f.eks en depresjon. Men det å ta tak i det og løse opp i det er kanksje ikke noe alle klarer alene, eller har familie/venner de føler de kan ta det opp med.

Det er jo nettopp det psykologer/terapeuter og psykiatere har, en ekspertise i hvordan sinnet kan utfolde seg på godt og vondt, de har studert tidligere tilfeller av mentale lidelser og slik klart å supplere denne informasjonen til den medmenneskelige faktoren som terapi har. Klart mye hviler på sunn fornuft, men å avfeie at fagmennesker ikke sitter på noe ekstra ekspertise er å ta i.