View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
På hvilken måte har det hjulpet deg da? Er legit nyskjerrig, prøver ikke starte noe krig her.
Vis hele sitatet...

Synes Trollegutten oppsummerer det ganske fint.

Jeg har ikke vært enda, jeg skrev at jeg skulle ringe etter helgen og sette meg på venteliste hos en psykolog siden det er så lange ventelister.

Men jeg har snakket med psykolog før, og kjenner flere som har, og det jeg reagerte på i ditt innlegg var at du skrev noe på "generell basis" men kun på grunnlag av egen erfaring, og det protesterte jeg imot, og mener er feil.

For å tydeliggjøre det, så kommer et eksempel:

Bare fordi jeg for eksempel har èn gang hatt en dårlig erfaring med flyselskapet SAS, så betyr ikke det at SAS er elendig.

Samtidig så skrev du litt nedlatende ved å si: at man må ha NULL selvinnsikt for at psykolog skal fungere. Dermed mener du at alle som har noen gang fått hjelp av psykolog har NULL selvinnsikt, og det er jo også helt feil.

Det er synd hvis du har hatt en dårlig erfaring med en eller flere psykologer, men som det har blitt nevnt flere ganger over: Man må bytte til man kommer til en man "klikker" med, og som faktisk kan hjelpe deg.
Hvis du klarer deg fint uten psykolog, og ikke ønsker hjelp, så er det noe helt annet, ikke alle behøver hjelp fra en psykolog =)

Men ikke kall oss som får hjelp av psykolog for mennesker uten selvinnsikt, det synes jeg blir feil =) (No hard feelings, bare poengterer) =)
Sist endret av entusiasten747; 21. juni 2015 kl. 15:56.