View Single Post
For meg fungerte ikke psykolog så bra, men andre jeg kjenner som har gått til samme psykolog har også vært misfornøyde, så det er nok psykologen selv som var problemet. Flere jeg har snakket med som har gått til andre psykologer har vært veldig fornøyde, men det blir jo såklart hva du gjør det til selv. Du må klare å snakke om problemet om psykologen skal klare å hjelpe deg, men det kan nok ta litt tid før man klarer å åpne seg så du må nok ha en del timer.

Før jeg gikk til psykolog var jeg hos helsesøster på skolen min som hjalp meg MASSE! Hadde snakket med kjæreste og venner om problemene mine før, men det hjalp ikke i nærheten av så mye som det hjalp å snakke med en som faktisk er utdannet til å hjelpe med problemer og har erfaring med det fra før. Så når folk sier "hvorfor betale masse penger for å snakke med en person, når du kan snakke med venner/familie gratis?", så er det nettopp fordi de er utdannet til å hjelpe. Og ikke vær redd for å bytte psykolog om du føler at han/hun ikke hjelper deg no særlig, det var nemlig jeg og jeg kunne blitt frisk såå mye fortere om jeg ikke var så redd for å såre psykologens følelser ellernoe haha, men det er vel sånn depresjon funker, dårlig samvittighet for alt mulig.

Siden du vil gå for å finne ut hva som står mellom deg og lykken, så må du være villig til å ta psykologens råd, hvis ikke vil det ikke hjelpe deg noe særlig.

TLDR; JA, gå til psykolog, de har tross alt tatt MINST 5 års utdanning kun for å hjelpe andre med deres problemer. Hvis du ikke føler du får noe ut av det etter noen sessions så fortell det til psykologen.