View Single Post
Jeg har kommet til et punkt i livet der jeg vurderer å besøke en psykolog. Men før jeg kaster tusenvis av spenn på en person med mastergrad så lurer jeg litt på hvordan folk opplever behandlingen og hvordan det hele foregår. Hva er folks erfaringer liksom...?

Først så lurer jeg litt på hvordan en session ser ut. For de som har besøkt en psykolog, hva gjør man den timen?
Jeg tenker litt sånn at om man sitter og prater om sine problemer og tanker en times tid så kunne jeg heller tatt med et par flasker vin og en stor sigarett, hooket opp med kompis og hatt en 1-on-1 kveld istedet. Grunnen til at jeg vurderer en faktisk psykolog istedet er jo fordi denne personen sitter på kunnskap kompis ikke har, men er det verdt det?
Jeg ikke ha en person som sitter der og sier "....og hva følte du da?", det må jo være en som kan peke ut og adressere det jeg kommer med og fortelle hvor jeg failer. Er dette noe jeg kan forvente?

Og så lurer jeg litt på hva utbyttet har vært. For de som har besøkt en psykolog, synes du at du sitter igjen i ettertid med et bedre liv og en bedre mental helse?
Har behandlingen fungert?
Jeg gidder ikke gå til behandling uten at det faktisk fungerer liksom.

Og for å presisere, jeg skal ikke få hjelp til å slutte med rusmidler, jeg sliter ikke med angst eller sorg, så vidt jeg vet har jeg heller ingen mental lidelse; det er bare en del spørsmål og tanker jeg sitter med som står imellom meg "och total lycka" som Timbuktu ville sagt det.