View Single Post
Så bra at du er rusfri. Dette fikser du! Men fra den første tråden din så ser jeg et tankemønster du ikke må rote deg borti når du er ferdig på avrusningen. Du skriver blant annet at "nåla skal være så uendelig vanskelig" å legge fra seg. "Er det noen der ute som har klart det?" osv. Det er mange som har klart å legge nåla vekk på egen hånd, det er mange som klarer å holde seg unna nåla etter å ha brukt den.

"vanskeli" er ikke det samme som "umulig". Men når du legger til ord som "uendelig" vil jeg si det er tilnærmet likt ordet "umulig". Det du sier til oss sier du også til deg selv. Det er viktig å huske på. Ordene vi bruker og konsekvensen av de er ofte mye større enn hva vi tror.

Er du en negativ person som fokuserer på det negativ blir det som oftest at du får det negative. Er du positiv, eller i hvertfall prøver hardt og holde negative tanker ute og ordlegger deg smart når det gjelder ting du vil så kan dette hjelpe veldig.

Ikke tenk på en Elefant! Hva gjorde du? Jo du tenkte nok på en elefant, selv om jeg sa at du ikke skulle gjøre det. Sier du til deg selv; "jeg vil ikke gå på dopsmellen igjen" Så fokuserer du på å gå på "dopsmellen".
Hjernen hører ikke ordet "ikke" på den måten du vil at den skal gjøre det. Den hører følelsen i ordet. Følelsen av "dopsmell" er vel en negativ følelse for deg vil jeg tro. Fokuser heller på andre ting du vil gjøre i stedenfor å ruse deg. Du kan si "Mange har klart å slutte å ruse seg, nå er det nok og jeg klarer meg fint uten. Jeg har fått nok og vet at uten rusmiddler vil jeg i det lange løp få et mye bedre liv". Da bekrefte du for deg selv at det er mulig og sier det du vil på en postiv måte. Pass på tankegangen.

Lykke til!