View Single Post
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Så kunden får gratis arbeid på din bekostning, eller misforstår jeg?

Si at du skal ha betalt for overtid ellers så går du klokken 16.00 hver dag uavhengig om du er ferdig eller ikke.
Når kunden er pissed og det er sjefen din sin feil får nok pipen en annen lyd.

Fagforening som nevnt over her er også ett alternativ om sjefen din gir faen.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan tolkes slik at kunden får ha meg der uten at jeg nødvendigvis tjener noe på dette.

Sitat av freebird Vis innlegg
hørtes merkelig ut, der jeg jobba sist hadde jeg og kollegaene en slags policy der vi gjorde jobben ferdig dersom vi ikke måtte jobbe mer en 1 time ekstra og hadde anledning så gikk vi heller hjem en time før en av de andre dagene det passet noe som sjefen syntes var veldig ok, overtidsbetaling fikk vi dersom vi hadde samlet uke på over 37,5 arbeidstimer og det ble pålagt av sjefen at vi måtte jobbe mer en det men ikke dersom vi på eget initjativ jobbet lengre, da fikk vi bare vanlig timelønn
Vis hele sitatet...
Hei!

Slik det fungerer kan man ikke "bli enige" da en ny dag har nye oppgaver som allerede er satt. Dvs at de oppgaver som har satt skal utføres, enten du er ferdig 16 eller ikke. Nevner at oppgavene er selfølgelig forsøkt tilpasset en 8-16 arbeidsdag, men tar ikke høyde for avvik.

Sitat av freebird Vis innlegg
hørtes merkelig ut, der jeg jobba sist hadde jeg og kollegaene en slags policy der vi gjorde jobben ferdig dersom vi ikke måtte jobbe mer en 1 time ekstra og hadde anledning så gikk vi heller hjem en time før en av de andre dagene det passet noe som sjefen syntes var veldig ok, overtidsbetaling fikk vi dersom vi hadde samlet uke på over 37,5 arbeidstimer og det ble pålagt av sjefen at vi måtte jobbe mer en det men ikke dersom vi på eget initjativ jobbet lengre, da fikk vi bare vanlig timelønn
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jobber du over førti timer i uka, så har du krav på overtidsbetaling etter lovverket. Det kan ikkje arbeidsgjevar definere seg vekk frå om dei ønsker. Meld deg inn i ei høveleg fagforening.

Viare er det ikkje adgang til å jobbe meir enn 200 timer overtid i året i utgangspunktet, og det bryt du jo etter relativt kort tid om du har 200-timers månader. Viare så er overtid kun lov ved kortvarige behov, og ikkje i ordinær driftssituasjon. Dvs. at det er OK at det er behov for overtid i eit par uker av og til - men ikkje 'til normalt'.
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for tilbakemelding.

Dette kan sjekke ut videre. Spessielt med tanke på det du nevner om 200 timer året. Det antallet er nok ikke utenkelig å nå.
Sist endret av KreativInvidual; 8. april 2017 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.