View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har det siste året mottatt AAP fra nav. I August fikk jeg meg en 50% deltidsjobb(i et annet fylke), men har fortsatt å sende meldekort som før(uten å krysse av for dette på meldekortet). Nå er vi i desember, og jeg har mottatt ganske mye penger som jeg ikke skulle hatt.

I tillegg til dette går jeg å venter på at en fotlenke soning på 4 mnd skal iverksettes, pluss at jeg har 2 mnd betinget som da blir 6 mnd ubetinget fengsel når/hvis jeg blir tatt for dette.

Dere som har blitt tatt for liknendes forhold, hvordan ble dere tatt? Den siste måneden har jeg hatt lyst til å hoppe av hele greia, men har hatt noia for at nav skal få greie på alt når jeg først krysser av for jobbing på meldekortet. Er det sånn det fungerer? At når jeg melder i fra om at jeg har fått jobb, så vil nav sjekke opp hvor lenge jeg har vært i jobb?

Har vært inne på tanken av å ringe til NAV, si at jeg skal i fengsel. Da vil jo AAP også kuttes, og jeg ser for meg at de ikke vil sjekke opp dette noe nærmere. Evt å ringe nav å si det som det er, men det er siste utvei.

Er ikke akkurat er stolt over det her. Har vært laaangt nede i lengre tid, etter flere år i rus. Etter at jeg fikk meg jobb har ikke sinnstilstand endret seg, og jeg har gått rundt tiltaksløs i total caremode. Caremoden blir selvfølgelig satt på prøve når jeg tenker på konsekvensene av det her.