View Single Post
Når du sier at det finnes mye institusjonell og skjult rasisme i Norge, hvilke kilder er det du baserer deg på DonTomaso. Siden du så flott påpeker at Balsfjordingen kun baserer sine argumenter på gjetning, fordommer og ting han har hørt, vil jeg gjerne se dine kildehenvisninger på forskning som viser at det er mye institusjonell rasisme i Norge. Ser helst at du ikke nevner Farah saken som et eksempel, men heller kan vise til statistikk på emnet, eller ihvertfall noe forskning som er gjort på området, med mindre dine konklusjoner om den institusjonelle rasismen i Norge også er basert på, vel gjetning, fordommer og ting du tror du har hørt.....

Påstanden om at Ali Farah er en mann som bør beskyttes mot seg selv er en konklusjon som for meg virker som tatt ut av luften. Hva baserer du dette på? Hans dårlige kunnskaper i norsk grammatikk og rettskrivning? Mannen er tross alt innvandrer... Jeg trekker derfor konklusjonen at du baserer din slutning på hans meninger, og dette er litt tynt. Det viser bare at du synes de meningene som blir presentert i innlegget er for syke til å være ytret av en helt frisk mann, noe som ikke trenger å være sant. Mange ganske psykisk friske mennesker har ytret de mest hårreisende påstander i det fulleste alvor.

Det er ikke sikkert at innleggets noe særegne form og innhold bunner i Ali Farahs psykiske og fysiske tilstand etter hendelsen i Sofienbergparken, men heller i at denne mannen har norskkunnskaper som ikke er de beste, og et helt annet syn på verden enn de fleste nordmenn. Konklusjonen om at han er syk, holder ret og slett ikke mål....