View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Fordi benzo nummer deg og sløver deg. Dypere innsikt og realisasjoner blir tiltåket og mye av de positive ringvirkningene psykedelika potensielt kan ha, forsvinner.

Jeg tviler ikke på at benzo kombinert med psykedelika kan gi en behagelig rus.

Det er litt som å hoppe i fallskjerm. Man hiver ikke i seg benzo før man hopper. Psykedelika er noe man bør respektere og være våken for å få mest ut av.

Ellers mener enkelte psykedeliaforskere (stanislav grof) og psykiatere at benzo som en trippstopper kan gi uheldige bivirkninger i form av at trippen blir "fryst". Ved å la trippen naturlig spille seg ut så oppnår man som regel en naturlig forløsning, men ved å "fryse" trippen ved f.eks møte med ubehag så kan det være vanskeligere å oppnå forløsning - og man kan ha vanskeligheter med uforløste trippminner i lengre tid.
Vis hele sitatet...
Det å sitte i ubehag i flere timer kontra å ta en valium får vi bare være uenig om. Jeg har personlig opplevd begge måter, og har derfor utrolig forsiktig når jeg går inn i en tripp. Jeg har aldri helt vært helt enig i denne greia om at det er så mye å lære fra badtrips, og jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye bedre å sitte i ubehag i flere timer om man skulle gå på en smell fremfor å ta en valium og reanalysere tankegangen.

Al naturel er likevel selvsagt absolutt å foretrekke, og det du sier gir mening selv om jeg personlig opplever det litt annerledes. De som evt leser disse inleggene kan iallefall ta med seg to forskjellige meninger på den saken.

Til syvende og sist så kjenner en seg selv best og må ta et valg deretter - finnes ingen fasitsvar men mange velbegrunnede meninger