Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Provo: Jeg har uttrykt ganske klart, at midtøsten skal være i fred. Uten innblanding fra andre regioner. La folket løse sine egne konflikter.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi se gjennom fingrene på massedrap, folkemord, etnisk rensing, tortur, slaveri og undertrykkelse i Midtøsten? Ville vi gjort det i Frankrike?

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Når USA først orkestrer et regime velt, så kan de ikke unnskylde seg med "vi kan ikke blande oss i en ny konflikt", samtidig så blir sivile drept av Assad. De ga folket et håp, men skuffet de, ikke første gang.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan de det. Situasjonene var ulike og de har ikke uendelig med ressurser. Det ble for øvrig stilt flere spørsmål i denne forbindelse som du hopper rimelig uelegant over.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Ang Yazidis: Dette er ikke en ekstra skatt. Muslimer betaler også skatt dette kalles zakaat. Alle muslimer er pliktig til å betale denne skatten.
Vis hele sitatet...
Zakat er 2,5% av inntekten. Jizya har tradisjonelt vært 10% til 50%, og i enkelte tilfeller opp mot 80%. Dhimmiene hadde ikke rett på noen av disse pengene, som jeg korrigerte deg på og du overså lenger opp.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
De har levd fredfullt under sharia tidligere, hva får deg til å tro at de vil bli tatt til slaver denne gangen?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at den arabiske slavehandelen var minst like omfattende som den europeiske? "Fredfullt" er også en noe mangelfull beskrivelse av en tilstand som annenrangs borger, tidvis avbrutt av omfattende massedrap. Og FN rapporterer: '"Atrocious accounts of abduction and detention of Yazidi, Christian, as well as Turkomen and Shabak women, girls and boys, and reports of savage rapes, are reaching us in an alarming manner," [Special Representative of the Secretary-General on Sexual Violence (SRSG) in Conflict] Ms. Bangura and [Special Representative of the Secretary-General for Iraq] Mr. Mladenov stated, pointing out that some 1,500 Yazidi and Christian persons may have been forced into sexual slavery.'

Men FN er bare kjøpt og betalt og korrupte de også, sikkert, slik som alle andre kilder som skulle si i mot dine egne forestillinger?

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Bildene stemmer heller ikke med at det er yazidis barn. Se posten over som var rettet mot "Bearass"
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke noe bilde i linken din; kun en lenke videre til en nyhetssak som ikke lenger eksisterer. Kanskje like greit, ettersom jeg ikke har så stor interesse av å se disse bildene. Om det likevel skulle være der er det fortsatt bare ett bilde du har funnet fra en annen kilde. Det finnes svært mange flere bilder av både kvinner og barn som blir drept, i tillegg til vitneutsagnene, FN-rapporter og IS' egne skrytebilder og -videoer.