Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Myoxocephalus: Jeg har først å fremst motbevist at det ene bilde ikke har en rot i virkeligheten. Dette bilde stammet fra et annet forum, der beskrivelsen ikke stemte med det media fortalte. Dette bilde var ikke fra en araber eller en yazidi. Kun oppspinn for å forføre oss til å tro at IS sto bak det. Bilde er over 1 år gammelt. Ble postet i media for under 2 uker siden, og fremstilt at det var IS som var bak det.

Og fakta har blitt besvart med fakta. Så diskuter hva du enn måtte ønske!

Tilbake til det du stilte: Først å fremst bruker jeg logikk. Hvorfor skal IS halshugge uskyldige mennesker? Dette vil skape uro og utrygghet blant befolkningen. Så hvorfor skal de gjøre en slik handling som strider mot de idealene de mener de representerer? Dette er imot Islam som de representerer.

Hadde det allikevel vist seg at de står bak handlingen, så hadde ikke min sympati havnet på deres side. Da fortjener de samme behandling. Drap! Ingen dobbelt moral.

Jeg er også klar over hvordan media er korrupt og handler utifra interesser, eller en form for propaganda, så jeg er klar over hvilken midler vesten/media bruker.

Provo: Jeg har uttrykt ganske klart, at midtøsten skal være i fred. Uten innblanding fra andre regioner. La folket løse sine egne konflikter.

Når USA først orkestrer et regime velt, så kan de ikke unnskylde seg med "vi kan ikke blande oss i en ny konflikt", samtidig så blir sivile drept av Assad. De ga folket et håp, men skuffet de, ikke første gang.

Ang Yazidis: Dette er ikke en ekstra skatt. Muslimer betaler også skatt dette kalles zakaat. Alle muslimer er pliktig til å betale denne skatten.

De har levd fredfullt under sharia tidligere, hva får deg til å tro at de vil bli tatt til slaver denne gangen?
Bildene stemmer heller ikke med at det er yazidis barn. Se posten over som var rettet mot "Bearass"
Sist endret av Khan17; 4. september 2014 kl. 16:28.