Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Bethrops: Nei! Du spekulerer og antar at vonde ting vil skje. Før de har skjedd.

Jeg kjefter på de som kaller meg hjernevasket, jeg kjefter på de som stiller spørsmål og når det besvares så bruker de herseteknikker. Det hører ikke hjemme i en diskusjon.
Vis hele sitatet...
Er veldig vanlig å komme med spørsmål i en diskusjon. Det er jo du av alle i denne tråden som tar i bruk hersketeknikker.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Lacertosus: Vanskelig å skjønne hva han sier. Så har ikke fått sett på første videoen dessverre.
Min støtte går til et mer stabilt midtøsten. Der folket kan slippe lidelser som de går gjennom nå pga internasjonale interesser som blander seg inn.
Vis hele sitatet...
Den første videoen jeg linket til er oversatt til engelsk. Du skjønner engelsk, eller hva? Det er ISIS's egen video som de selv promoterer.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Den andre videoen du linker til viser klart at deres mål er militære baser. Ingen sivile, men klare militært personell. Ja det er grusomt, men dette er krig. Hva forventer du i en krig egentlig? Irakisk militær gjør det samme med IS soldater om ikke verre. Irak er ett av verdens mest korrupte land. Langt verre skjer pga militært personell mot sivile!
Vis hele sitatet...
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Dette er en krig, folk blir drept i en krig. Slik foregår krig. Hadde du sett den filmen, så hadde du fort skjønt hvem de som blir henrettet er. Disser er soldater, som er ansatt av den Irakiske stat. Disse prøver å drepe IS medlemmer. Skal man fange dem også slippe dem? Slik at de kan komme tilbake å drepe deg?
Vis hele sitatet...
Dette er krigsforbrytelser. Man henretter ikke krigsfanger. Eneste unntaket som har vært i denne loven var henrettelser av pirater og spioner før andre verdenskrig. Irakiske soldater gjør ikke dette mot IS medlemmer nei. I hvertfall ikke i nærheten av noe betydelig grad som IS gjør. Da hadde det Irakiske militæret blitt konfrontert på grunn av brudd på krigslover. IS kan ikke konfronteres fordi de ikke er noe annet enn ville hulemenn som ikke bryr seg om andre enn seg selv.

"No sentence shall be passed and no penalty shall be executed on a person found guilty of an offence except pursuant to a conviction pronounced by a court offering the essential guarantees of independence and impartiality." – Second Protocol of the Geneva Conventions (1977) Article 6.2.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne gå inn på bestgore, prochan, liveleak og søk på ISIS. Det er videoer av sivile mennesker (i sivile klær) i midten av Mosul. De står på rad og rekke for å få en kule i panna på den blodige kaikanten og slengt ut i Tigris elven.

De står ved veiene og grensene for å sjekke personer som kjører biler. Først sjekker de om personene har andre nasjonaliteter eller andre religioner, da blir de automatisk fanget eller drept. Samtidig spør de spørsmål om Islam. Klarer de ikke å svare riktig på spørsmålene blir de henrettet.

Du kan gjerne tro at all media fra vesten er ren propaganda og korrukpt, men dette er heller ikke deres videoer. Dette er videoer som ISIS selv driver og filmer.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Heldigvis så slipper du å ofre noe som helst av ditt eget land.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som ofrer noe? Hvordan ofrer de noe? Er det stakkars ISIS som mister egne menn på grunn av krigen de selv ønsker og påtvinger andre?
Sist endret av Lacertosus; 4. september 2014 kl. 14:26.