Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Uff, det er urovekkende å lese postene dine Khan17, da dette viser at til og med i et land som Norge klarer propegandaen til IS å nå frem til noen. Jeg gidder ikke gå inn i en diskusjon rundt dette, da det er klart at du bare hører og ser det du selv ønsker. Men jeg håper at du kanskje klarer å ta ett steg tilbake for å se på det større bildet. Nei, det er ikke svart/hvit, men akkurat i denne konflikten er det ihvertfall deler som dessverre er svart som natta. Og når det kommer til millitære og sivile, så ønsker jeg at du legger merke til barna i konflikten her, som blir bevæpnet og trent av IS og lært opp til å hate eventuelt drepe de vanntro. Disse tilhører ingen av gruppene men er totalt uskyldige offere av en ekstrem brutalitet fremsatt av brutale menn.

Når det kommer til media finnes det mye rart, men jeg anbefaler Vice News sine dispatches, de har mange intervjuer med IS medlemmer som er vist i sin helhet. Hvis de meningene som kommer frem der er noe du med hånden på hjertet kan stille deg bak, så står du fritt til det, men husk å tenk deg grundig om og tenk over hvilke verdier du anser som viktig og sentrale for mennesket på et universelt nivå.