View Single Post
Sitat av Archj Vis innlegg
Den der er jeg litt enig i. Jeg likte stort sett å se på Mumitrollet, men når den jævla Hufsa kom, så lå jeg i et hjørne og grein

Bortsett fra det, så hadde jeg ikke noen nevneverdige skumle opplevelser som jeg kan komme på, med unntak av mareritt (slemme jedier som skulle ta meg).

edit: kom på en ting. CC, et kjøpesenter i Drammen, hadde i min barndomsperiode en stor og oppblåst julenisse på taket i juletidende. Gjett hvem som grein i bilen og måtte bli bært inn på senteret, hoho!
Vis hele sitatet...
HAHA! Så sant som det er sagt. Jeg fulgte også med på Mumitrollet når jeg var liten pjokk. Husker første gang jeg så Hufsa som det var i går, får fortsatt litt ståpels av å tenke på det.

Jeg hadde egentlig en ganske avslappet barndom uten store traumer, men det er en lite greie jeg husker veldig godt. Jeg var vel rundt 10 år den gangen, og vi hadde nettopp pusset opp kjelleren i huset jeg bodde i. Jeg hadde fått nytt gutterom i kjelleren. Jeg hadde en veldig miljøbevist far som gjorde rutine av å slå av alt lys i hele kåken om natten. Det var absolutt ingen fordel da jeg var (og fortsatt er) mørkeredd som fy.

Det var en natt utpå høsten en gang, vi hadde nettopp fått installert ny boligalarm med et helvetes horn (var som en blanding av flyalarm og dårlig elektronika) jeg var jo i drømmeland da plutselig den jævla alarmen gikk av. Jeg tror det var kombinasjonen av at jeg sov som en stein, blandet med at det var drittvær ute og det var bekmørkt i kjelleren som gjorde at jeg skvatt så jævli. Jeg skalv som et aspeløv i flere timer, og sleit med å sove i flere dager etterpå.