View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
Tusen takk for svar, jeg visste faktisk ikke at klassifiseringen per definisjon var i hvilken grad det har en medisinsk effekt, og gjort en feil ved å dra paralleller til heroin for å sette klassifiseringen i dårlig lys

Dette er litt interessant, dersom det er tilfellet at man må ha et ekstrakt av de konkrete medisinske virkestoffene i planten for at det skal være lovlig, så burde det jo være lov å ekstraktere ut disse stoffene? Vel, dette viser seg å ikke være tilfellet, da Cannabis er ulovlig så har man heller ikke lov til å lage og selge CBD-olje (selv om man har fjernet de psykoaktive ingrediensene). En annen ting er at kun det å røyke cannabisplanten har en medisinsk effekt for personer som blandt annet sliter med MS.


Det er interessant å få din synsvinkel, da du ikke virker å være biased i den ene eller andre retningen Det kan høres ut som at du har rett i at man vrir litt på ordlyden for å fremme den ene siden av saken, men igjen så kan dette også skje andre veien. Dersom det viser seg at det er tilfellet at cannabisplanten er ulovlig fordi den inneholder andre virkestoffer enn kun de medisinske, og at dette er argumentet deres for å holde det som "schedule A", tror du ikke det finnes andre planter med de samme forutsetningene, men som ikke er ulovlig?
Vis hele sitatet...
Det er godt å diskutere med noen som faktisk svarer på påstander og spørsmål og ikke bare pøser på med andre argumenter.

Men ang CBD så skal dette i teorien være lovlig i USA siden dette også kan ekstraheres fra industriell hamp.

Jeg kan ikke gå god for kilden men det står litt om dette emnet her:
http://www.thecannabist.co/2015/06/0...-states/35201/

Og ang MS, så er det også en liten nøtt siden de som får placebo i undersøkelsene også opplever mindre smerter.
http://forskning.no/alkohol-og-narko...v-effekt-pa-ms

Jeg tviler ikke på at cannabis kan ha medisinske effekter, problemet er at forskningen er tvetydig, og det er der man bør ha fokus. Fordi forskning og resultater av undersøkelser ofte kan tolkes forskjellig så kan det legges føringer fra folk som har noe å tjene på ett av utfallene.