View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er pasient i LAR. Vært det siden februar/mars. Jeg er overrasket og imponert over hvordan jeg har blitt mottatt og behandlet. Overrasket fordi nesten alt jeg leser fra nåværende elller tidligere pasienter for det meste er negativt.

Det virker å være veldig forskjellig prosedyrer avhengig av hvor man bor i landet. Og selvfølgelig er det forskjell på personalet. Noen virker å være fullstendig blottet for empati og burde ikke jobbet med mennesker. Det er ihvertfall inntrykket jeg får av andres beskrivelse av deres opplevelse. Folk sliter med å få mer fleksible henteordninger og straffes ved selv de mest bagatellmessige regelbrudd. Det er selvfølgelig synd, hvis det som skrives er sant da. Noen overdriver sikkert og klarer ikke se at det er dem selv som setter seg i den situasjonen.

Jeg derimot, har et godt inntrykk av LAR. De har vært svært imøtekommende med mine ønsker, og raske med å ta kontakt hvis jeg ikke får tak i den jeg trenger. Selv med positive urinprøver på mange andre stoffer har jeg ikke blitt straffet med strengere rammer. Andre har visstnok blitt skrevet ut eller får strengere henteordning med en gang.

Jeg hadde et stort problem med benzodiazepiner og fortalte om dette og møtte forståelse og bekreftelse på at de skulle hjelpe mg med nedtrapping. Altså gi meg valium på resept. Fastlegen min kom dem i forkjøpet så det løste seg. Jeg blir ringt opp regelmessig av min behandler som bare lurer på hvordan det går, noe jeg synes er hyggelig og det gjør at jeg får tillit til dem.

Jeg har gjort det klart at jeg ønsker å trappe ned subben etterhvert og de sa at det skulke de hjelpe meg med. Andre sier at de møter veggen når de spør om det samme. Det er selvfølgelig synd.

Jeg ville egentlig bare gi litt props til LAR siden de får så mye dritt til vanlig. Mye av det er sikkert fortjent men det gjelder ihvertfall ikke alle.
Jeg har en bachelorgrad, møter til timene mine presis, og er dønn ærlig om alt som skjer. Ikke ment som skryt men jeg er kanskje ikke den stereotypiske pasienten.

Jeg synes vi er heldige som har LAR i det hele tatt. Ingen selvfølge å få den hjelpen de tilbyr. Bare å se til andre land.
Det er seff ikke et perfekt system, på ingen måte. Men de er der for å hjelpe. Majoriteten ihvertfall.
Urinprøver er noe dritt, det vil det alltid være. Jeg har ikke levert mer enn et par stykker, og de vil ha fler men de lar det gå pga mine dårlige erfaringer med furst, som jeg synes oppfører seg respektløst. Igjen, ikke alle. Men når jeg får beskjed om at de nekter å ta imot prøven min fordi jeg ikke ville dra buksa helt ned pår det ikke speil overalt.

J knærne, da blir jeg sint. Hele greia er nedverdigende. Det og sa LAR de forstod og de tilbød meg å levere hos dem isteden. Der eeg vil gjerne høre andres erfaringer, både negativt og positivt. Hva sy
Vi er flink til åned dere er bra, og hva ville dere endret? Synes bare de får et kanskje ufortjent rykte. Jeg sier ikke at det andre har opplevd ikke er sant, men jeg tviler på at det er normalen. Det gjelder LAR Ullevål forresten for meg.
Vis hele sitatet...
Vi er flinke til å syte og klage vi som er på LAR ja.
Jeg blir drittlei all den ensidige surmulingen.
Det er strengt, men det bør det også være.

Slik jeg ser det prøver leger og behandlere , rustjenesten osv å behandle oss individuelt. Men det er mange som gjør dette vanskelig for de fordi de prapler til andre brukere hvis de får individuell behandling.
Foreksempel. Jeg hadde en sprekk nå i år for første gang på lenge lenge. Jeg slapp å få innskrenket henteordning. Da holder jeg kjeft om det. Hvis ikke får rustjenesten høre at de "forskjellsbehandler" og at de har "favoritter."