View Single Post
Sitat av MarcusAurelius Vis innlegg
Ok takk.

Jeg var her i går, det ser potensielt veldig bra ut, men jeg turte ikke gå inn da det tydelig tilhører den gården du ser øverst i bildet der. Allemannsretten gjelder vel ikke der? Eller?

Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke ha vaset der, alt for god utsikt fra gården utover. Kanskje helt nede på kartet, men der er det veier, vet ikke hvor mye brukt de er. Allmannsretten gjelder som sagt overalt, du kan gå og stille deg på marka, men man bør være fornuftig og ikke plukke opp ting fra bakken der det ikke vokser bær.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei
Etter at jeg fikk en liten sak som klipper plenen for meg kom det massevis med fleinsopp.
Jeg hadde leita etter sopp i mange år, og plutselig var den svært lett tilgjengelig i min egen hage.
Mitt tips er derfor idrettsbaner som blir klippet av robotklippere.
I går fant jeg mer enn 200 stk på en halv time i hagen. Sesongen er ikke over ennå, stå på så
finner sopppen deg
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Mener du at robotklipperen er årsaken til at det begynte å vokse flein på din plen? Myceliet har nok vært der ei god stund og produserte sopp, men kanskje du ikke så de i høy gress? Eller at forholdene nettopp har blitt passende i ditt område slik at flein kom i full "blomst"?
Sist endret av Stray Wanderer; 4. oktober 2019 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.