Sitat av
DrDeath
Vil bare legge til noe angående det du sier i forhold til neurontin, hvis man vil ha mest utav den.
For 600mg kan man for eksempel gjøre det slik som dette:
Kl 16:00 - 200mg, kl 16:30 - 200mg, kl 17:00 200mg, til man har tatt hele dosen.
Jeg er ikke helt sikker på hvilke intervaller som fungerer best og hvor mange. Du kan med fordel strekke det over lengre tid enn 1 time, og velge selv hvor mye du vil ta om gangen.
Ved å innta det på denne måten får kroppen altså best mulig opptak av stoffet, som resulterer i bedre effekt.
Jeg har eksperimentert mye med det, men da har formålet vært rus, og med doser på mange gram. Husker dessverre ikke hva som fungerte best da hele hele det forrige tiåret mitt er ett sort hull.
Ikke for å kverulere, men doser under 600 mg har visstnok ikke så mye for seg å dele opp i lengre intervaller. Det stemmer etter min opplevelse også, men jeg bruker kun lave doser, og ikke mer enn 900 mg. Jeg tar da 600 mg klokken 17, og 300 mg klokken 19. Neurontin påvirker personer vidt forskjellig, så det du skriver stemmer så klart etter din opplevelse. Mayoclinic skriver 2 timer mellom doser gir den beste tilgjengeligheten. Naproxen før inntak øker også tilgjengeligheten, men det aller enkleste og mest effektive synes jeg er litt brus og litt nøtter før inntak.
Neurontin er vannløselig, og er lett å dosere riktig hvis man ønsker å trappe ned bruken. Avhengig av døgndoser synes jeg en reduksjon på 50 eller 100 mg annenhver eller hver tredje dag fungerer godt.