View Single Post
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Trooploop argumenterte som om bamsegutt aktivt bedrev pedofili og sidestiller å støtte spleisen til bamsegutt med å støtte tafsing på barn. Jeg tror ikke det går ann å forhåndsdømme bamsegutt mer enn Trooploop gjør og da går jeg heller han i forsvar da det er ingenting som tyder på at han er slem med noen andre enn seg selv i dag.
Vis hele sitatet...
Åja, nei det blir bare spekulasjoner. Om bamsegutt kun er skyldig i det som påstås som skjedde for 30 år siden så er han jo igrunn ferdig "sona" selv om han ikke måtte sone.
Det værste er at om han ble dømt så burde det vært opplyst når så mange har donert og jeg er ganske sikker på at den summen hadde vært betydelig lavere om det hadde kommet frem.
Er han ikke dømt for noe nytt må vi gå ut i fra at han ikke har gjort noe galt. Han er jo ikke ved sine fulle fem.
Det jeg synes er verst i denne saken er at man ikke har fått hele saken og dette med donasjoner som sikkert er gitt på feil grunnlag. Han fikk jo penger på Spleis for at folk syntes synd på han men hadde de fått vite at han mest sannsynlig er dømt for overgrep ville pipa fått en annen lyd tenker jeg. Men uansett må jo 15 åringen hjem og da er det like greit å få hjem hele familien for hans eget beste også tenker jeg.

Vg skriver også at
En journalist skal unngå bindinger og dobbeltroller. Tore Strømøy tar på seg en aktiv rolle der han skal hjelpe familien til Norge, og fyller ut søknader for familien.
Pressen skal ta særlig hensyn når de omtaler barn, også når foreldre har samtykket til det. Barns identitet skal særlig skjermes i saker som handler om rettssaker, tvister og barnevernssaker. Sønnen i familien er 15 år gammel, og dokumentaren omtaler tidligere varsel til barnevernet.
Pressen skal ikke utnytte mennesker som ikke fullt ut forstår hva de stiller opp på. Media skal ikke misbruke noens følelser, manglende medietrening, uvitenhet eller sviktende dømmekraft.


Det er spørsmål om de kanskje har gått litt for langt i serien virker det som.
Sist endret av NokErNok; 19. november 2023 kl. 00:50.