View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Dette er et viktig poeng. Med tanke på hvor mange klimafornektere som også er "innvandringsskeptiske", har de et problem og bør finne ut hva som er viktigst for dem.

Klimakrisen kommer nemlig til drive så mange på flukt (etter hvert som områder blir ubeboelige), at hele flyktningkrisen for noen år siden kommer til å se ut som en liten familie på telttur.

Så: vil de ødelegge kloden må de også ta inn over seg en bølge av flyktninger man aldri har sett maken til. Jeg tror ikke de har tenkt over den vinkelen.

(Og så har man konfliktene som nødvendigvis kommer til å skje når folk begynner å slåss om de områdene som er igjen.)
Vis hele sitatet...
Personlig er dette min største klimafrykt. 2014-> avslørte et Europa som overhodet ikke har et samarbeid som er rigget for flyktningkriser. Sammen med nasjonalistiske og høyrepopulistiske understrømmer som har pågått lenge og etterhvert er ganske eksplisitte, så er jeg redd verdensdelen vår kan utvikle seg til noe meget stygt dersom en virkelig flyktningskrise oppstår. Det er et Europa jeg håper jeg slipper å se.