Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Har SÅ mye jeg lurer på her. Er forvirret og kvalm.

Vi er vel alle enige om at kampen for mangfoldet er viktig, toleransen. De fleste voksne homofile idag har nok opplevd noe smerte og utfordring rundt det å få sin identitet anerkjent av samfunnet. Et sånt diskriminerende samfunn vil vi ikke ha.

Jeg trodde Pride handlet om dette; gjøre det enklere for de skeive å være skeiv - enklere for disse menneskene å bare være mennesker. I samfunnet. Mangfold. Umulig å være uenig i dette. Hvilke gammeldagse homohatere er det som ikke støtter Pride?

Leste meg opp på hva FRI - organisasjonen som kjører Pride-kampanjen - står for, og hva de vil oppnå. Det var så mye mer enn bare å myke opp for de skeive. Det snakkes om kjønnsmangfold - et ord som ikke burde vært et ord. Hva betyr det egentlig? Hvor mange kjønn fins? Det bør vel være greit i 2021 at jenter leker med biler og gutter med dukker uten at vi gjør veldig stort utav det, det forandrer ikke kjønnet dems? FRI skriver at envher persons selvopplevde kjønnsidentitet må respekteres, og at

barn som er født interkjønn/intersex skal få medisinsk behandling som er akutt fysiologisk nødvendig, men at kjønnsbestemmende behandling ikke skal utføres før barnet er gammelt nok til å foreta et informert samtykke vedrørende eventuell kjønnsbekreftende behandling. FRI mener at barn, ungdom og voksne som i løpet av livet får vite at de er interkjønn skal få tilbud om hormonell behandling og eventuell kirurgi
Vis hele sitatet...
FRI bruker ordene kjønnsbestemmende behandling og barn i samme setning. Hvordan finner et BARN ut at de er interkjønn?! Hvor gammelt er et barn som gir et informert samtykke vedrørende kjønnsbekreftende behandling?

Videre; FRI jobber for at alle skal få velge sin familie, så lenge alle har lyst. Mao. polygami med lik juridisk foreldrerett. Et barn kan ha 3 foreldre med 3 ulike kjønn, der alle er gift med hverandre og har lik foreldrerett (Sånn?). Har man lyst har man lov altså, men hva med barna?

Pride henvender seg helt klart til barn:






Jeg kjenner mange homofile, men ingen interkjønn? Drag-miljøet trodde jeg ennå var et ganske lite miljø? Hva er det som skjer egentlig, kan noen svare meg?