View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Nei det er nettopp dette som bekymrer meg litt også. Fra å ha tilbedt demokrati, til at ett og ett land bare stemmer frem en nasjonalist og går hel rouge. Probleme er jo at da begynner ting som dette å skje. Flertallet skal plutselig bestemmer hvordan alle andre skal starte også har du en haug mini-Hitlere på hvert hjørne. Nå kan det se ut som vi har kommet til det punktet at diktatorer hjelper andre med like intensjoner til makta med splittende retorikk og annet tull.msn må jo spørre seg hva EU og NATO kan påvirke dette. Og om de burde det? Ja tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Det burde de åpenbart, men jeg er usikker på hvilke muligheter de har rigget seg med for å gi medlemsland sanksjoner. Det er et paradoks at det er strenge krav for at et land skal få bli med i EU, men når de er inne så trenger de tydeligvis ikke å oppfylle dem.

NATO er først og fremst en forsvarsallianse, og har vel ikke noen tradisjon for å legge seg opp i de indrepolitiske forholdene til medlemslandene.
Sist endret av *pi; 16. juni 2021 kl. 08:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.