View Single Post
Spennende utvikling! Hadde en del kontakt med Politiet i tidligere livsstil og da var dette høyaktuelt. Ble stoppa hvor som helst, ut av bilen - full ransakelse både av meg og bil, grisekåt etter å finne en liten klump for å ha en unnskyldning til å besøke huset mitt. De gjorde det samme med spyttprøve - var denne positiv, var det razzia.

Jeg er ikke politi-hater av den grunn. Vi alle ønsker å prestere best mulig i jobb, og denne metoden fikk jo resultater fra tid til annen.

Nasjonalt aner jeg ikke, men her jeg bor tviler jeg sterkt på at de vil følge Riksadvokatens ord. Politiet er kjent for å gjøre som de vil her.

Bl.a. reagerte jeg på at sivilpolitiet kunne snu midt på veien for å følge etter og stoppe meg hver gang vi møttes langs veien. Under denne «rutinekontrollen» ble alt nøye ransaket og jeg ble hver gang tatt med for blodprøve.

Jeg ringte sentralbordet, og uten å presentere meg spurte jeg om de hadde lov til det da det ikke forelå noen skjellig grunn til mistanke eller ferske spor. Dama jeg prata med sa først nei, dette var ikke lov. Senere i samtalen spurte hun hvilke betjenter det gjaldt og hva navnet mitt var. Så sa hun «gi meg 5 minutter» og la fra seg røret. Når hun kom tilbake sa hun at «ja, dette har de lov til», uten å kunne gi meg en god begrunnelse. Og jeg vet jo at de ikke har lov. Men hvem skulle jeg liksom klage til?