View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Saker som dette gjør at jeg begynner å tenke på hva jeg ville ha foretatt meg som vitne i en tilsvarende situasjon.

Forbli passiv og satse på at verbale angrep mot politimannen skal virke?

Dokumentere med mobilkameraet og gå til media for å legge ekstra press på rettsapparatet - uten å aktivt gripe inn for å forhindre volden?

Løpe bort og stille seg mellom voldsmannen og offeret for så å bedrive aktiv obstruksjon og dermed risikere å bli straffeforfulgt for å hindre politiets arbeid?

Bruke håndmakt fordi man anser det som nødvendig å handle i nødverge?

Hva gjør man egentlig hvis man blir vitne til helt grunnløs og brutal politivold?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde dokumentert med kamera, aldri blanda meg inn da det hadde slått tilbake på meg.
Husker jeg gikk forbi nabohuset hvor jeg bor og hørte hyling som faen. Angra på at jeg ikke filma, men gubben sto over kona si og banka løs. Tenkte å gå inn men ga faen siden da hadde jeg grisebanka kisn.
Endte med å ringe politiet som kom å snakka med de og deretter dro videre. Null konsekvens. Gubben sa de bare leka seg, men det er bullshit. Husker de gikk forbi huset mitt da jeg satt ut å røyka. Hørte et skikkelig klask etterfulgt av et barn som gråt (ca 3-4 år tipper jeg). Så det ikke men umulig å ta feil av.