View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det eneste er at de går i blomst først når det er 12 timer lys/12 timer mørkt. Og i Norge skjer det først i slutten av september. Deretter skal de blomstre et par måneder, og da blir det kaldt ute. Så med mindre du dyrker auto-frø så er det greit å ha mulighet til å ta de inn et mørkt sted 12 timer av døgnet i slutten av august ca. Auto-frø går automatisk i blomstring samme hvor mye lys det er, men til gjengjeld blir de ofte mye mindre enn vanlige frø. Husk å kjøpe feminiserte frø. Du trenger ikke all verdens utstyr. Jeg har nettopp satt noen frø i jord. 6-7 frø. Om 2-3 av de blir vellykket er jeg storfornøyd. Om alle blir vellykket må jeg gi bort til kompiser. Tenk på korona - hvem vet med tanke på import. Det er sikkert lurt å dyrke om du er fast røyker
Vis hele sitatet...
Vil det være noe forskjell på kvaliteten du får med vanlige frø vs auto-frø?. Det høres ut som det gir mindre planter , men om effekten er bra kan man kanskje ha flere?.
Jeg har først nå vurdert det , men sliter litt med plassering av plantene da jeg bor i leid leilighet i hus og ikke har stor plass. Tenker da på hvor skjuler man noe sånt uten at det synes godt . I tillegg har jeg lest litt forskjell på om det lukter i det hele tatt eller ikke.(har hørt at f.eks et standard kullfilter ikke hjelper nok om du ikke har dyrt utstyr ) For her vil lukta gå rett opp til naboen.

Sitat av moret Vis innlegg
Absolutt verdt det imo.
Du trenger ikke noe videre grønne fingre, det finnes tusenvis av sider med dokumentasjon og en haug videoer å se på emnet i tillegg til et stort online commuinty for spørsmål, tips og hjelp. Du skal klare å dyrke cannabis uten å egentlig kunne noe om planter.
Vis hele sitatet...
Har på en måte fått inntrykk av at man må passe på så utrolig mye at det er lett å ødelegge det om du ikke er flink med planter og det å passe på dem.

Sitat av moret Vis innlegg
Utendørsdyrking i Norge er for spesielt interesserte. Hvis man skal dyrke cannabis for å få noe ut av det så bør man gjøre det inne der man har kontroll på lys og temperatur.
Vis hele sitatet...
Utendørs blir det ikke , så det ville vært snakk om noen planter til eget bruk innendørs.

Sitat av Spaceman Vis innlegg
For å si det sånn... så er det så mye helseskadelig dritt på markedet, at det helt klart er verdt å produsere selv til eget forbruk. Det er en læringskurve på det å dyrke, men det er ikke så ille.
Vis hele sitatet...
Ulempen er jo at med null forhold til dyrking av noe som helst er jeg helt på scratch. Så litt kjipt å teste ut i noen mnd kun for å innse at du mislyktes og må handle likevel . Jeg ser fordelene men hadde nok vært litt tryggere på meg selv om jeg hadde klart å holde noe i live av planeter generelt, tidligere.
Sist endret av Shadowchaser; 20. mars 2020 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.