View Single Post
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg var på luftforsvarets rekruttskole på Værnes. Tjenesten som rekrutt er ganske kjedlig og dere blir veldig godt passet på så dere ikke gjør psykotiske ting, som å skyte kammeraten med rødfis osv. Det er også sinsykt mye ventetjeneste (TTT), i hvert fall det første dagene. Er også en del terping på klesskift og diverse driller. Du kommer til å bli lei av ord som "GASS! GASS! GASS!"
Ellers så har du jo fri i helgene og stort sett hver dag fra ca. 1600 til 0600. Untatt hvis du får vakttjeneste eller kjøkkentjeneste noe som suger max, men heldigvis skjer dette sjeldent. Kan også være en del kveldstjeneste i begynnelsen, men det blir slappere etterhvert. Dette kommer selvfølgelig ann på befalet deres og hvordan innstilling folka i troppen har.
Den første måneden er det vel uniformsplikt og dere har ikke lov å forlate leiren de 14 første dagene. Og luftforsvaretsrekruttskole varer vel i 2 måneder om jeg ikke tar helt feil.
Men det er jo også en del positivt. Du blir kjent med masse nye folk og det er massevis av festing

Hvis jeg skal anbefale deg noe å søke etter rekrutt tiden må det vel være Vakt og sikring.
Sist endret av z0p; 15. april 2004 kl. 02:04.