Tråd: Poker
View Single Post
Du hadde noen gode poeng der ja Noy. Selvfølgelig mener jeg ikke at det er rett å gå -all in- preflop med AA hver gang, siden ofte da vil folk bare folde om det ikke har vært noe særlig tidligere action. Du vil samtidig heller ikke ha 4 andre i potten, siden hvis f,eks noen flopper et set, hvordan skal du da vite det? Du sitter der med top pair og det blir en skummel situasjon for deg. Det beste er i mine øyne å prøve å få potten så høy som mulig preflop, men med FÅ spillere.. F,eks om du kan få AA all in preflop mot 1 motstander så er det regne drømme scenarioet. 4-5 andre med i potten= mehh, skal være forsiktig da :P

AA(87%) vs AK(11%)
AA(82%) vs KK (17%)
AA(54%) vs KQ(13%), 87(16%) 99(16%)

Jo flere hender som er med jo mindre sjangse har du. Det er derfor jeg personlig mener det er bedre å være aggresiv preflop når man først får AA og gjøre det som er nødvendig med å ende opp med en(toppen 2) spiller igjen. Alt spørs jo selvfølgelig på hvor mange spillere som er igjen og hvilke posisjon man har / hvor mye chips man sitter med.. Alt spiller inn men prinsippet er generelt det samme. Regn prosenten og bare gå all in når du _vet_ du er 80-100% i tournaments, værtfall når det er mange igjen.. Skikkelig tight-agressive style i starten, spiller bare AK, JJ, QQ, KK, AA, pluss caller med pocket pairs og suited connectors for å fiske etter laksen :P Når det er ca 5 players igjen, bytt over til å stjele mye blinds, prøv å stjele potten når muligheten er der.. bruk det tighte pokerbildet til din fordel. husk nesten alltid å bette floppen hvis du raisa preflop, er så mange som gjør feil der, spesielt viktig på et tight bord :P

Funker fjell med det "systemet" for min del værtfall, selvom ja det kan være ganske frustrerende med 9player tables i blandt. Man må ha toldmodigheten til det, nytter ikke å bli rastløs/ ta dårlige beslutninger bare fordi du kjeder deg og vil ha noe spenning :P da kan man drite i det likesågodt ^^
Det er spesielt gøy tho når du får en skikkelig god hand tidlig, som f,eks AA og doubler up, så sitter du på en grevens stack og seiler inn i payout seatsa og bare leker med de andre på veien:P