View Single Post
Vel, jeg hørte for første gang om dette med Lucid Dreaming rundt forrige sommer, og etter å ha snakket mye om det (gjorde egentlig ingen spesielle øvelser), og tenkt på dette i en måneds tid inntraff det. Jeg befant meg i en slags korridor med masse dører, synsvinklet min var litt tiltet på skrå og ting var generelt uklart. Var brunt panel (eller noe) dekket til midt på veggen, en list over der og beige resten.
Av en eller annen grunn kommer jeg frem til at jeg muligens drømmer, og bestemmer meg for å ta en realitetsjekk ved å si til meg selv; "Står *** bak denne døren, drømmer jeg". Døren åpnes (tror jeg ikke jeg gjorde det "manuelt"), og denne personen står bak døren med et stort smil og sier "Heeeei *mitt navn*". Av ren overveldelse våkner jeg med et slags "kick", jeg våkner faktisk av at kroppen min "hopper" 10 cm opp i senga. Ender meg at jeg ligger der MØKK FORBANNET over at jeg ikke fikk gjort noe mer (..) i drømmen, da dette var noe jeg hadde ønsket å utforske lenge. Ble ikke mye søvn den natta gitt :P

Definitivt spennende, noe så utrolig fett det måtte være å kunne ha en viss kontroll over drømmene sine ofte, ikke bare kan man leve for fult om dagen, men man slipper jaggu å "sløse" timer på soving også!