View Single Post
For noen år siden var jeg og min familie på min onkels hytte, og jeg hadde bestemt meg for å sove alene på et stort rom i andre etasje. Min onkel, som alltid har hatt sansen for å tulle med folk, bestemte seg for å fortelle meg historien om det lokale spøkelset "fruen i hvitt" som gikk igjen i akkurat den hytten. Dette fant selvfølgelig sted rett før jeg skulle legge meg.
Foran sengen på rommet mitt var det et forheng (dette var en gammel hytte med sengene innfelt i veggene) og jeg sov med dette stengt. Jeg sovnet fort, men våknet midt på natten av at jeg hørte noe utenfor forhenget. Jeg dro forhenget litt til siden og der satt dette spøkelset!! Jeg holdt på å besvime da dette var en dame jeg aldri hadde sett før, og hjertet holdt på å stoppe.
Det neste jeg husker er at jeg våknet om morgenen og det var ikke spor etter denne damen. Jeg er nå overbevist om at det var en drøm, men jeg har fortsatt problemer med å få sove når jeg er på denne hytten.

En annen ting jeg husker som var spesielt ekkel var at da jeg var veldig liten (ca 4-5 år) så jeg "Bambi" for første gang. Dette gikk forsåvidt greit, men da jeg skulle legge meg klarte jeg ikke å sove fordi jeg hørte en dunkelyd som dunket konstant. dunk.. dunk... osv. Jeg forestilte meg da at dette var marsjerende tropper av elger/dådyr som så ut som faren til Bambi, som kom for å ta meg (XD). Jeg har i ettertid komt frem til at dunkingen var gjerteslagene mine som jeg kunne høre, men det har imprentet seg i hjernen min som et litt vittig minne.

En ting som har overasket meg under oppveksten er at jeg en gang var veldig nær å drukne i et "badeland", men det har aldri gjort det samme inntrykket på meg som forskjellige mareritt/fantasier. Da jeg holdt på å drukne følte jeg ikke nesten den intense frykten som de værste innbilningene mine har framskapt.