View Single Post
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av mentalmelt
Biffen:

Disse menneskene kommer med andre ord ofte fra steder med en langt mer voldelig kultur enn vår, og de blir på mange måter oppmuntret til å opprettholde den når de kommer hit. Noen ganger av sin egen familie, andre ganger av miljøet rundt seg.
Vis hele sitatet...
What? Kilder på denne påstanden om at "disse menneskene ... langt mer voldelig kultur enn vår ... " ? Har ikke opplevd østlige kulturer som voldelige kontra vestlige.

Jeg skjønner at innvandrere i Norge ofte skriker ut om rasisme; som hvit etnisk nordmann selv var jeg daglig vitne til rasistiske bemerkninger/meninger/uttalelser i skolen, på jobb osv. Hva jeg gjorde? Jeg sa i fra. Jeg ba gang på gang om kilder for alle disse (utrolige) uttalelsene om at Koranen rettferdiggjør for drap, om at utlendinger kun er ute etter å ødelegge Norge osv osv. Mange holdt kjeft etterhvert, andre ignorerte meg fullstendig og fortsatte sitt vrøvl.

Jeg er lei av rasisme. For all del; hat i vei, men ha litt DOKUMENTASJON på det dere sier folkens, snakker ikke om her inne men sånn til daglig. Og for all del: Vi nordmenn kan faktisk gjøre noe med dette problemet. Vi kan tørre å si ifra når vi synes at andre mennesker er rasistiske/fordømmende. Det er lov å BRUKE SIN RETT TIL Å YTRE SIN MENING. (selv om det kanskje ikke vil komme deg til gode kan det gjøre noe godt for noen andre.)

ps: dette var ikke ment til mentamelt eller noen andre her inne spesielt, bare litt frustrasjon angående norske holdninger som ALT FOR OFTE er fordømmende.

Edit: av mp34567
I tillegg så har vi jo sånne folk fortsatt forsvarer æresdrap og mener at homofili er en sykdom osv osv.
Vis hele sitatet...
Har du ikke fulgt med i debatter og media de siste 10 år? Det er flere nordmenn (bla i politikken) som mener at homofili er en sykdom osv, gjør dette at du ser ned på alle nordmenn? Satt på spissen, javisst; men det er ofte det eneste som fungerer.

Og setninger som "Om du absolutt vil føle deg hjemme er det vel ikke være en og ta seg en tur på grønland i oslo?" gjør meg KVALM. Hverdagsrasisme er og blir en av våre største fiender.
Sist endret av bleh; 24. januar 2008 kl. 02:08.