View Single Post
Sitat av Aaren Vis innlegg
ser hva du skriver, men ikke noe av de tilsier at man blir fysisk avhengig. Det er jo en selvfølge at man blir fysisk PÅVIRKET eller FORANDRET av og røyke hasj men man blir fortsatt ikke avhengig, nå må du skille mellom avhengighet og påvirkning her.... Hvilken anekdote? Nå skjer det ting jeg ikke har fått med meg her :s
Vis hele sitatet...
Det her blir mitt siste bidrag ettersom det virker som om du ikke leser hva jeg skriver.

Regular cannabis intake is related to a desensitization and downregulation of human brain cannabinoid 1 (CB1) receptors.

CB1 er en reseptor som fungerer som en neuromodulator, ergo har den en vidspredt og generalisert effekt på aktiviteten til postsynaptiske nerveceller. Det er denne nedreguleringen som forårsaker de symptomene jeg tidligere forklarte. Dette er svært klar og tydelig evidens for at langvarig cannabis-bruk medfører en fysisk avhengighet også.

Substance dependence also known as drug dependence is an adaptive state that develops from repeated drug administration, and which results in withdrawal upon cessation of drug use.

Den adaptive tilstanden er en nedregulert i aktiviteten til CB1 reseptorer. Som gjør at man får withdrawal effekt i form av at dette påvirker hjerneaktivitet på et fysiologisk nivå i etterkant.