View Single Post
Hei. Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette? Det kom opp ting fra bipolare på google søk hit så jeg tenkte det er lov å spørre her. Jeg lurer på om noen kjenner igjen dette?

Jeg kan være helt på bånn en uke eller to hvor jeg bare vil dø og alt kjennes håpløst og er negativ til alle forslag og ser sort på fremtiden også plutselig kan jeg ha det OK i noen uker. Ikke bra eller glad men OK og noen ganger kjenne meg i korte stunder tilfreds på en måte i de periodene og da kan jeg også legge planer for fremtiden og fantasere om reising og en bedre fremtid.. Så kommer selvmordsuka igjen alltid!!! Da er det tilbake til konstant indre smerte og håpløshet, selvmordslyst, selvskading og tutegråting i dagesvis. Jeg har sjekket hormoner og de er normale
Jeg har vært diagnosert med depresjon flere ganger gjennom livet men siden jeg ikke er like på bånn hele tiden og siden det er som natt og dag inni meg med null livsgnist og bare negativt til å ha det mer OK kanskje mere flatt enn deprimert og som det svinger mellom det deprimerte og håpløse jeg føler at ingenting kan bli bedre så til det mer flate eller OK hvor jeg kan gjenkjenne ambisjoner og positive egenskaper i meg selv og ikke er like negativ så lurer jeg på om jeg egentlig er bipolar? Noen med depresjon eller bipolar her som kan kjenne igjen det jeg skriver?
Noen ganger har jeg tenkt at de litt bedre periodene kommer fordi jeg fortrenger hvor deprimert jeg er men som sagt er det ikke mye glede eller mani i de bedre fasene heller. På utsiden kan jeg se glad ut men ikke meg føler jeg det sjelden..
Har alltid vært sånn og selvom jeg har hatt noen gode år i livet hvor jeg har følt lykke i spesielle anledninger så har jeg alltid hatt en tilbakevennende melankoli inni meg som i bølger gjør meg håpløs til livet og skikkelig fyllt av ønske om å dø. Familie og venner har ringt akutten flere ganger så jeg har trekt meg vekk fra de for det orker jeg ikke!
Jeg har vært hos psykolog til og fra i årevis gjennom livet men jeg er fortsatt sånn jeg er og derfor lurer jeg på om jeg kanskje ikke har fått riktig diagnose?