View Single Post
Spennende det fra lovdata, men merk at rundskrivet er fra 2014, og som flere freaks sikkert kan vitne om benytter ikke politiet denne tabellen for å avgjøre om konfiskering uten forelegg er tilstrekkelig. Egentlig et godt eksempel på politiets manglende evne til å forstå at de er satt til å håndheve, ikke formulere, lovene rundt narkotika. Knusern ville sikkert kalt det human forebygging.

Interessant det med EMD også. Igjen: politiet bruker en lov på en måte som passer dem selv. Paragrafen om manglende edruelighet er ikke der for å straffe hasjister, men beskytte medtrafikanter. Det vet politiet veldig godt, og det gir de blankt faen. Lurer på hva utfallet blir, og hvordan politiet reagerer. Forøvrig er det jo klart at folk som faktisk kjører under påvirkning bør miste lappen.

Begge disse poengene er nok kjent for dere fra før av, men jeg nevner dem her for å understreke hvor utrolig dypt motstanden mot rus er. Hvis disse folkene er enige med rusreformen så vil jeg anta at den er ganske så tannløs.
(En annen mulighet er jo at de faktisk blir mer liberale, men når du er så dypt investert som Knusern og resten av NNPF er så holder jeg det for å være veldig usannsynlig).