View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
En viktig nyansering synes jeg er å skille mellom å gi faen i hva folk synes, og å gi faen i folk som begrenser friheten din. Det er to ganske forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Om du tar ting ut av kontekst og ignorerer ikke bare setningen før men også etter har du helt rett. Jeg kommenterte på dette med å "gi faen" og at det var overraskende, ikke det som skjedde. Angående det som skjedde har jeg nå i flere innlegg gjort det ettertrykkelig klart at: 1. Jeg har ingen problemer med at damer går toppløse, om noe forstår ikke jeg heller problemet. 2. Hun har åpenbart gjort hjemmeleksa og visste hvilke reaksjoner som kom, så når hun fremstiller seg som uvitende er det tåpelig. 3. Jeg ser helst at folk som har et problem med urettferdighet tar det opp med myndigheten, ikke innleide vakter, eller media så vi får en presedens eller rettskratftig dom for behandling av slike saker. Det gir folk mulighetene til å være enige eller uenige med lovgivningen, og vi kan endre hvordan vektere kan gripe inn eller få det etablert fra myndigheter hva som gjelder (og påfølgende endring om folk mener noe annet enn de kommer frem til).

Edit og addendum: alle her ser ut til å være enige om at reaksjonen er tåpelig/uforståelige, det sa jeg også i første innlegg. Problemet mitt har vært og vil være at vi fremstiller dette som "dum jente ville bare bade toppløs" når hun åpenbart har gjort det med vilje, og vi er alle enige i at om kvinner vil bade toppløse, så la de nå for satan gjøre det. Primært rettet mitt innlegg seg mot at jeg ikke tror kvinner er nikkedukker, og vi trenger ikke å fremstille henne som en sart, dum sjel som ikke visste hva hun gjorde.
Sist endret av Xasma; 5. juni 2019 kl. 21:51.