View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvis jeg hadde en femmer for hver gang jeg burde ha stått opp og sagt fra... Det er ikke alltid det funker sånn i praksis.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er hakket mer konfrontasjonell, men det funker sånn i praksis for meg. Ser man urett, så sier man ifra. First they came og Griegs skriblerier, diktning og tekster er noe jeg tror flere bør lese for å se viktigheten av å bruke idealer i praksis.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det synes jeg er en litt flåsete overforenkling.
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men jeg mener faktisk det er så enkelt. Det er viktigere hvem som bryr seg om hva man sier og gjør, enn hvor mange. Det vil alltid være idioter, og de kan ignoreres, aksepteres eller utfordres. Det får være opptil hver enkelt hva man velger, men om man går for aksept, og senere klager, så er mine ører døve. Særlig når man visste hva som med stor sannsynlighet kom til å skje.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg misforsto deg kanskje der. Uansett, man kan ikke alltid forventes å enten ta et oppgjør på stedet eller akseptere det.
Vis hele sitatet...
Man har alltid tre valg: akseptere, utfordre eller ignorere.

Sitat av *pi Vis innlegg
Vi diskuterer ikke helt samme ting. Ja, kan godt hende hun her bare liker å provosere og er glad i oppmerksomhet, eller kanskje hun har en politisk agenda med å vise puppene. Kanskje hun burde sagt fra på en bedre måte med en gang og kanskje det ikke var så enkelt som det kan virke. Jeg er også møkk lei av kroppsfokus kamuflert som antikroppsfokus i media. Jeg vil bare lese nyheter uten å se ei ræv.
Vis hele sitatet...
Vi diskuterer nok samme ting, jeg bare påpekte det åpenbare i lys av diskusjonen. Mer om det under.

Sitat av *pi Vis innlegg
Du skriver at anstendighet forandrer seg. Hva er bruddet på anstendighet i dette tilfellet? Handler det om seksualitet her, eller er det en annen brutt forventning?
Vis hele sitatet...
Jeg er like perpleks som deg. Når jeg skrev det, så var poenget bare at vi vet alle hva forventningene er, ikke hvorfor eller at de er riktige(Hume to the rescue). Derfor sa jeg også at dersom en straff skulle kommet, hadde jeg gladelig vært med på et spleiselag til en bot eller advokat. Så hvorfor er det så galt? Jeg vet ikke, jeg bryr meg ikke, jeg bare vet at når du vet nok om kvinners nakenhet i historien til å kommentere det når aviser intervjuer en, kan man umulig være sjokkert over hva man ble møtt med.