View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har ikke lest de andre kommentarene, men jeg kan relatere til deg på forskjellige måter.
Noe som er viktig når man møter problemer eller har forskjellige problemer er å konfrontere probleme. Om du lager snarveier ved og gjemme deg unna problemer er du dømt til en mørk sirkel som bare blir vanskligere og vanskligere og komme seg ut av.

Det er to ting jeg ville tipset deg om. Om røykingen din er noe du gjør på grunnlag av og føle deg bedre (depresjon, etc), kutt det ut. Alt man gjør basert på det faktum av "Escape reality" er aldri noe som fungerer. Det er veldig quick fix, som ikke fungerer long term. Alt det gjør er å skape den onde mørke sirkelen man ikke kommer seg ut av.

Om du skal bli bedre og føle deg bedre, må du konfrontere probleme og ikke deg selv lette utveier som hjelper deg akkurat i momentet.

Det andre er å ha en ide. En mening. Hva du gjør og vil oppnå i livet. Ett simpelt view på dette som mange kan relatere til er å ha en stabil jobb man liker, dame og etterhvert unger.

Jeg vet ikke hvordan en normal dag ser ut i ditt liv nå, men det er normalt for folk som sliter depresjon å ha en mangel på mening i livet. Dette kan også være en effekt av en dårlig oppvekst. Den onde sirkelen kan starte så tidlig som når du er født.

Det som er viktig er at du som er voksen tar kontroll over ditt eget liv og prøver å legge fortiden bak deg. Når man klarer det og bare ser frem over, blir alt mye lettere. In the end betyr dårlige minner som ikke hjalp deg mentalt for nåtiden ingenting om du klarer og kontrollere det.

Om du kontrollerer det, kommer du det ut av den onde sirkelen som skaper depresjon. Nå er det mange grunner til hvorfor folk er deprimert og jeg kan ikke din situasjon. Jeg prøver på ingen måte og tyde at jeg vet eller forstår dine grunner, men snakker mer generelt om hva som normalt er likt i de som sliter med depresjon.

Jeg har selv slitt lenge med depresjon og noe som hjalp meg uendelig var boken 12 Rules for live - An Antidote to chaos av Jordan Peterson.

Søk han opp på youtube, han er en fantastisk person når det kommer til og hjelpe andre.
Gjerne PM meg om du vil snakke mer privat.

Regner med det er en del skrivefeil her. Lenge siden jeg har skrevet/snakket norsk så uff meg. Håper det går bra med deg!