View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for innspill. Jeg skjønner at det krever veldig mye innsats fra min side, men jeg klarer det bare ikke. Jeg har så mange personlighetstrekk som kommer fra utrygge omgivelser. Hvordan kan man fikse noe som var så ødelagt allerede fra starten av? Jeg har vokst opp med dette. Angst og depresjon har totalt formet meg som person, jeg vet ikke om noe annet. Jeg klarer ikke fatte hvordan det er å våkne opp og føle seg bra. Av og til kan jeg til og med finne trygghet i depresjon. Hvis f.eks. ting begynner å bli litt for positive blir jeg engstelig og finner trygghet i det mørke hjørnet. Det er i hvert fall kjent for meg.

Du har nok rett i at det er en buttomless pit. Prøvde bare å forklare hvor ille det kjennes ut. Det er ikke noe konkurranse i hvert fall. Det finnes sikkert overraskende mange nivåer under det man tror er bunnen. Men når jeg kollapser i fortvilelse på gulvet fordi jeg ikke har motivasjon til å holde hodet oppe.. og jeg ligger i en skikkelig vond stilling, men det er faktisk en god ting fordi det er bedre å ligge å kjenne på den fysiske smerten. Man gir opp, venter på at rovdyrene kommer å endelig setter inn nådestøtet sånn at du slipper denne torturen. I bunnen er jeg helt klar i hodet og tenker ganske rasjonelt (tror jeg), men kroppen min angriper seg selv for ingen grunn. Det er en konstant battle.

Det virker ikke som folk er klar over hvordan alvorlig depresjon påvirker deg fysisk. Mange tror det bare er en følelse, men man kan føle seg skikkelig syk. Går konstant rundt med influensasymptomer. Magesmerter, uklart syn, smerter og stivhet ledd, hodepine. Se for deg at du våkner med tidenes hangover, også får du beskjed: YEPP, sorry mate, dette kommer aldri til å gå over. Du klarer å deale med det en stund, men over tid ødelegger det deg.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Jeg avsluttet faktisk behandling kun for noen uker siden. Det virker nesten ikke som helsevesenet vet hva de skal gjøre med meg heller. Hele behandlingsprosessen føles som et tidsfordriv Så jeg kan nesten ikke gå rett tilbake igjen, det er prøvd veldig mange ganger og har dessverre feilet.