View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Det er akkurat det, det er du som må gjøre noe for å hjelpe deg, ikke dem. De skal bare dytte deg i en viss retning. Mange missforstår litt og tror at det er bare å møte opp hos en psykolog å bli frisk og blir voldsomt skuffet når de ikke får den hjelpen de hadde håpet på. Nå kjenner jo ikke jeg deg og skal ikke sitte her å si at dette fungerer for alle 100%, men har du vært igjennom alt av forskjellige behandlinger eller har du vært på noen få psykolog timer nå og da? Ditt tilfelle virker for meg såpass alvorlig at jeg tror en innleggelse hadde vært på sin plass, f.eks depresjons avdeling på "modum" eller noe. Har du prøvd noen form for anti depp medisiner?

Mange sverger jo til psykedeliske stoffer som psilosibin (flein sopp) eller LSD mot sånne ting som det her, men effekten av sånne ting kan nok gå litt begge veger. Altså det er alltids en mulighet for å gjøre ting verre med sånne stoffer. Jeg vil ikke anbefale deg å prøve det ut før du har prøvd alt annet, men jeg har dog fått mye ut av visse opplevelser med psykedelika selv, men virkningen er absolutt ikke en selvfølge.

Så har du jo ketamin behandling da, dette er faktisk noe man kan få i Norge lovlig. Ketamin viser seg å ha en umiddelbar effekt med veldig god suksess rate mot depresjon, men det er heller ingen kur da effekten ikke varer for evig i seg selv. Tanken med det er at det skal være en super ting ved siden av behandling, da du kan få mye mer ut av en behandling når du ikke er så langt nede. Sånne opplevelser av å lette på depresjonen kan virke kurerende i seg selv også.

Uansett hva du prøver eller går for så vil det alltid være en stor egeninnsats du må gjøre for å dra deg ut av gjørma, ha det i bakhode og ikke gi opp.. Lykke til
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at jeg mistet troen så raskt. Har hatt mange timer jevnlig over mange år med mange forskjellige behandlere. Forskjellige typer terapi. Det meste er prøvd. SSRI gjorde aldri noe mye for meg. De negative virkningene var større en de positive så det var ikke noe poeng. Har virkelig prøvd altså.

Har prøvd LSD, MDMA og DMT. Det har ikke gitt meg noe, hverken positivt eller negativt.

Ketaminbehandling har jeg ikke prøvd, skal sjekke det ut