View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Hvordan funker det der da, jeg antar folk kjøper heroin i brukerdoser/bagger(0.2g?) slik som før i tiden og den dosen koster rundt ~200kr om du bor i oslo og mer jo lengre fra oslo man kommer. Når da de 0.2g'a innholder 10% heroin så kan det ikke være mye og skrive hjem om? Må vel bli satans så dyrt siden man må kjøpe 5ganger så mye heroin som før i tiden og? Greit nok at styrken ikke "har noe å si", men jeg ser ikke for meg at din gjennomsnittlige heroin-avhengig føler at penger ikke har noe å si. Burde vel vært mye lettere å bli/flere heroinavhengige før i tiden når man faktisk fikk i seg endel heroin når man kjøpte 0.2g, om 0.2g er det som er ei brukerdose. Idag må man vel kjøpe flere brukerdoser for at kroppen skal få i seg like mye som de som startet på det stoffet før i tiden(?)

Har vel ikke så mye med tråden og gjøre, ble bare nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Heroin er såpass potent (men mye mindre potent enn feks fentanyl) at du får mer enn nok effekt av en bag med bare 0,1. Du får ikke flere heroinavhengige av sterkere stoff, da mengden folk setter i et skudd går i samsvar med styrken. Hvis heroinet er 100% rent setter man ikke en 0,2. Og styrken er ikke så lav at man ikke greier å bli stein på det. Folk uten toleranse dør av de minste baggene som er på gata. Jeg vet ikke hvordan styrken var forhold til nå, men folk som har holdt på en stund må sette 0,5 for å bli ordentlig stein. Det jeg vet er at for rundt 10 år siden ble heroinen dobbelt så billig, så det går vel opp i opp.
Sist endret av bloodshotEyes; 16. september 2014 kl. 19:26.