View Single Post
Det er absurd og trist å se hvordan debatten i Arbeiderpartiet foregår nå. Dette skriver de om sin egen politikk:

Kunnskapsbasert ruspolitikk
[...]

Vi mener at det er behov for en større endring av ruspolitikken i neste stortingsperiode. En omlegging skal innebære at de helse-, justis- og strafferettslige sidene av dagens politikk reformeres. Reformen innebærer at dagens sanksjoner mot rusbruk erstattes av alternative reaksjoner som tar som utgangspunkt at rusmiddelavhengighet er et helseproblem som må møtes med nødvendig helsehjelp.
https://www.arbeiderpartiet.no/politikken/rus/

Dette er altså før landsmøtet til helgen. Jeg klarer ikke å se hvordan deres nåværende standpunkt ikke er i tråd med reformen som foreslås av regjeringen.


Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Arbeiderpartiet er de man må legge press på. Ser mange spør, gjentar
Vis hele sitatet...
Landsmøtedelegater. Lokallag plukker ut representanter.
Vis hele sitatet...
Hvis du som leser dette ønsker å påvirke Arbeiderpartiet i denne saken, er en effektiv metode å skrive et innlegg på ditt lokallags offentlige Facebooksider eller sende en epost eller sms til noen i toppen i lokallaget der du bor. Det har jeg gjort for første gang i mitt liv, og har faktisk tro på at dette er en av de sakene hvor min personlige "innsats" faktisk kan få betydning. Her har alle en reell mulighet til å påvirke utfallet av, en for mange, viktig politisk sak.

For delegatene som ikke har vært/er brukere av illegal rus, eller pårørende til noen med rusmisbruk, tror jeg det er viktig at de får gode innspill fra potensielle velgere. Jeg mener også at en neistemme sier ganske mye om delegatens menneskesyn dersom stemmen er veloverveid og tatt på et informert grunnlag.