Tråd: Rasister
View Single Post
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Det å begrense ens rett til å "trakassere" er jo nøyaktig det samme som å begrense hva en skal mene og si. Spesielt når ytringer som å si at en biologisk mann er en man blir trakassering i følge mange medlemmer av pride miljøet.

Er i motsetning til det meste Sanjar har sakt enig i akkurat dette. Har selv ingenting imot homofile eller folk av annen legning, men jeg liker ikke pride bevegelsen.
Vis hele sitatet...
Øh nei. Ingen har noen "rett" til å trakassere, mobbe, heller ikke drepe, utøve blind vold mot uskyldige osv. Det er shit som rammer homofile, fargede osv kun med bakgrunn av at de er homo eller fra et annet land. Diskriminerende motivert hat.
Man kan få mene hva faen man vil, men vanlig folkeskikk og respekt for medmennesker er jo å holde det for seg selv om man ikke liker noen som ikke kan noe for hvorfor du ikke liker dem. For eksempel kan man godt skrike til en terrorist eller voldtektsmann at han er søppel, men man kan ikke ramme uskyldige mennesker med hat. Det er ikke homser sin feil at noen tullinger er homofobe, og det er ikke folk med enkelte etnisiteter sin feil at noen drittsekker er rasister.

Har ALDRI sett noen homofile eller transpersoner TRAKASSERE en hetro mann men opplysning er jo viktig for dem fordi det er manglende kunnskap som er årsaken til undertrykkingen av dem selv, så å opplyse om at den hetro mannen som mener at kun biologien avgjør kjønnet, ikke nødvendigvis har rett er ikke trakassering. Men det ER trakassering å blande seg opp i hva andre mennesker identifiserer seg som og rakke ned på dem og skjelle dem ut. Altså, hva bryr det andre hvilket kjønn folk føler seg som eller hvilken legning eller farge dem har? Skulle folk som ikke likte gulost gå rundt å hetse alle i butikken som kjøpte gulost også? Mener du det er en rett man har? Å trakassere folk bare fordi man er forskjellige på den måten?
Hva om folk skulle byne å blande seg opp i alt du gjorde og bryte inn å rope "ææææsj drit i å spre den hetero greia di her ute i offentligheten a!" "jævla hetero" "det er greit at du er hetero men syns ikke noe om at du presser det på andre ved å gå i blå skjorte" osv?

På samme måten som antirasistisk arbeid og annet likestillingsarbeid har vært viktig for å komme hit vi er i dag, langt fra i mål, men med stor forbedring og aksept for mangfold i allefall, så er pride bevegelsen også kjempe viktig. Du liker altså ikke en bevegelse som kjemper for likestilling for homofile og transert? Som viser alle som er på nippet til å ta selvmord fordi de ikke tør å komme ut av skapet at det er helt greit å komme ut av skapet for de vil bli tatt godt i mot av alle homo og hetero som er med å feire og støtte pridebevegelsen? Du liker ikke at man en gang i året feirer mangfoldet blandt homofile og transer i samfunnet og viser støtte til en gruppe folk som opplever så mye uberettiga hat og hets og skade for å vise både de og de fiendtlige at resten av samfunnet er på de homofiles side? Hvis du hadde kunnet noe historie hadde du visst at det er pga sånne folkebevegelser at man har oppnådd trygghet og bedringer i samfunnet og siden det er mye bedring, spesielt med holdninger, som trengs så er det en viktig bevegelse. Sorry for å gå helt offtopic her, jeg har ikke lest hele tråden, men la merke til den siste kommentaren din når jeg skulle kommentere til trådstarter selv og klarte ikke dy meg.


Til trådstarter angående rasisme , det er jo like ille, fører til uberettiga hat, rasebasert vold, drap, diskriminering osv. Personlig mister jeg respekten for rasister så jeg hadde slitt veldig med foreldrene mine om det var meg det gjaldt. For din egen integritets skyld og for å stå opp for rettferdigheten så ser jeg ikke noe annen måte å forholde seg til det på enn å si fra til dem at dem faen meg får gi seg og prøve å få dem til å skjønne hvor idiotiske holdninger de har. Det vil nok by på noen krangler, og de kommer sannsynligvis ikke til å endre holdningene sine innerst inne, men om de bare lærer seg å holde kjeft om dem så hjelper det masse. De må jo skjønne at det er uakseptabelt når til og med sønnen dems sier fra at det er uakseptabelt av dem å snakke/si sånne ting.
Sist endret av cowstore; 19. juli 2019 kl. 20:17.