View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Jeg er helt enig i at det ikke er sammenlignbart med det man kan oppleve med z-hypnotika eller benzodiazepiner. Men jeg argumenterte for at cannabis var mer sammenlignbart med benzodiazepiner i både effekt og avhengighet enn med melatonin, som forøvrig var det første medikamentet traxava nevnte blant "søvnpillene" han ramset opp, og det jeg tok utgangspunkt i.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, selv om jeg ikke tror traxava hadde akkurat melatonin i tankene da han nevnte "horrible bivirkninger". Det jeg egentlig vil frem til er at den "Kollektiv fortrengelsen" du snakker om går på en måte begge veger, der de som er for cannabis bagatelliserer eller nekter for de negative konsekvensene og dem som er i mot blåser dem opp eller ramser dem opp ute av kontekst.

Min relativt lange personlige erfaring er at sannheten ligger sånn noenlunde midt i mellom. Cannabis bruk trenger ikke være helt heldig for mange, ihvertfall ikke med ett høyt forbruk over lang tid, men på den andre siden så vill jeg tørre å påstå at cannabis ikke er spesielt ille i forhold til veldig mange andre substanser både som rusmiddel og medisin, faktisk så er cannabis en ganske god del bedre for deg enn dem fleste andre rusmidler og veldig mange medisiner. Det er en ting det ser ut som veldig mange som argumenterer imot cannabis glemmer å ta med og det blir fort en liste med negative ting ute av kontekst og ting blir liksom ikke satt opp i mot hverandre.