View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg

I gruppestudier har man påvist nedsatt kognitiv funksjon etter langvarig regelmessig hasjbruk som vedvarer i over 12 uker etter stopp av bruk. (studieslutt, med overveiende sannsynlig varer disse mye lengre, om ikke for alltid) Blant disse er inhibisjon, emosjonell regulering, arbeidsminne og verbal flyt.



Igjen den kollektive fortrengelsen. Melatonin produseres naturlig i kroppen for at du skal sove. cannabis produseres ikke naturlig i kroppen har en myriade med andre effekter enn at det hjelper deg med å sove, i tillegg til at det ødelegger en essensiell del av søvnen. Den mer naturlige sammenligningen ville vært å sammenligne cannabis med benzodiazepiner, siden begge har en dempende effekt, virker beroligende og er avhengighetsskapende.



Videre er jeg igjen nødt å påpeke den kollektive fortrengelsen, de aller fleste opplever en form for avhengighet for cannabis, og av de jeg kjenner som begynte å bruke det regelmessig, gjør alle det fremdeles. Nå er det ikke noen forskningsmessig validitet i mine opplevelser, men virker som det er overveiende sannsynlighet for at det er det basert på blant annet anekdoter fra her på freak.
Vis hele sitatet...
Kollektiv fortrengelsen?
Henger ikke helt med i hva du mener her.

Den mer naturlige sammenligningen ville vært å sammenligne cannabis med benzodiazepiner, siden begge har en dempende effekt, virker beroligende og er avhengighetsskapende.


Igjen, hva? Jeg snakka om Z-analoger, som oftest blir brukt mot søvnproblemer. Ikke ofte en lege slenger ut flunitrazepam eller noe benso isteden for Z-analoger, såvitt jeg vet. Rett meg gjerne.


Jeg sa aldrig noe om avhengighet da TS ikke spurte om det.
Jeg er "beroende" av cannabis. Er å det av en del opiater og opioider, en del gaba-medikamenter, men det er apelsin og glødlampe att dra cannabis mot benso i fht til avhengighet og utsettning.

Hadde vært kult med kilde til det du sa om kognitiv nedsatt funktion.
Scora bedre på høyskole i Sverige når jeg var stekt som en stripe sort bacon. Mye bedre enn mine nyktre venner som jeg mener ligger på samme intellektuell nivå, eller høyre i vissa fall, enn meg.

Kan jo tillegge att dette ikke er noe bra løsning i lengden.
Rutiner, trening, kost og fremføralt konsekvent ha en rutin for når man skal legge seg.

Du skyter bara problemet in i fremtida med masse røyk.


Hvorfor har du søvnproblemer trur du? Er det stress, angst?
Sist endret av travaxa; 7. november 2018 kl. 01:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.