View Single Post
Hei, tihihihi.

Takk for at du deler egne erfaringer i tråden.

Hverdagen er heller mye sittende inne. Ca en dag i uken har jeg gått til psykolog de tre siste årene. Forsøkt i gruppeterapi (rus relatert), angstringen. Siden september 2016 er jeg forsøkt i skjermet arbeid, men gikk i surr etter ca 1 mnd.

Gikk fra isolasjon (har heldigvis hund og samboer) til arbeid på et lite verksted med 16 andre personer. Har fortsatt ikke "landa", funnet roen i kroppen etter det. Ca 2 mnd siden.

Min AAP går nå ut i mai, så er veldig usikker på hvordan det blir framover, men med EPF føler jeg selv jeg stiller med andre kort, enn sosial fobi. Har hatt godt av en samtalepartner i psykolgen, men det går på en bedre hverdag. Føler ikke jeg har vokst så mye mtp at man skal tilbake i fungerende arbeid.

Håper og tror jeg kan komme meg inn i gruppeterapi som varer over flere år. Har selv slitt med angst i 16 år. Er selv 34. Psykoterapi noe annet, men har ikke fått satt meg godt nok inn i det så langt.

Ser ut til at du er på riktig sted. AAP er noe du burde få selv. Det holder at man går til behandling. Psykologen du blir henvist til er behjelpelig. Nå er vi litt vel overfølsomme som personer, så det er viktig at du finner en behandler med god kjemi. Jeg har hatt store problemer med utfordring av angsten på det private. Det er enkelt sitte hos en psykolog prate, men noe annet handle. Noe som er en del av EPF.

Stemmer ikke kjemien blir det vanskelig med behandling. Gikk selv i 7 år før jeg følte behandling hadde noe nevneverdig hjelp. Nå har jeg rusproblematikk /selvmedisinering med diagnosen, til tider. Noe som kan vanskeliggjøre behandling over tid.

Bikkja (fikk han for 2 år siden) er det som har gitt meg mest. Ene og alene fordi han må ut lutes - få utløp for energi. Isolasjon over tid blir vanskelig med ei bikkje som er avhengig av deg. Han dømmer meg heller ikke, men er like blid uansett hvordan man har det.

Beklager ble posten rotete. Kjenner man blir sliten og usikker når man begynner analysere det man skriver. Er det noe jeg har unnlatt - er rotete, gi beskjed.