View Single Post
Har ikke forsterkeren din innebygget RIAA? De fleste receivere og 2-kanals forsterkere har det.. Både for MM og MC. Hva slags forsterker har du?

Har du innebygget forsterker ville jeg nok ha gått gått for en som er litt mer solid of stabil enn Denonen.. Denonen er GREI, men 1: den er rimelig puslete bygget (du bør ha noe som er mer stabilt og som står stødig. Spesielt ved litt volum). Det er også resonan i chassiet 2: tonearmen er ikke akkurat bra. Den er ikke justerbar slik at du kan øke vekten frempå armen (med mindre de har fikset det i løpet av det siste året).

Disse to tingene kombinert gjør at den skipper lett og ligger altfor lett i rillene. Ja, jeg har hatt denne selv og har dermed testet den selv MYE. Søk også på nett så vil du se at mange er enige. Men når det er sagt, du får mye for pengene, så det er ikke et dårlig kjøp.


Har du mulighet til å slenge en 500-lapp ekstra i potten anbefaler jeg denne fra Pro-ject. Der får du et knallbra oppsett med et solig "hus" i tre, du får en bra pick-up og det er en enormt bra spiller til prisen. Pro-ject i det hele tatt er kjent for kvalitetsspillere og du får de fra under 2000,- til langt over en god en god bruktbil i pris.

Den andre spilleren Judaz linket til er også en bra spiller, får vel ikke bedre under 2000,- Også der får du samme Ortofon pick-upen som den jeg linket til. Anbefales lett over Denon.
Sist endret av Hobby; 19. februar 2015 kl. 22:49.