View Single Post
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Takk for svar Judaz. discogs.com virka som en veldig bra side, siden jeg er mest interresert i å kjøpe eldre musikk brukt. Skal sjekke ut der litt og sette meg opp en ønskeliste

Har sett på Denon spilleren du linket til. Er det noe spesielt krav til forsterker og høyttalere jeg burde bruke den her med, eller spiller det ingen rolle hva jeg har? Mener å ha en gammel forsterker og noen høyttallere liggende hjemme.
Og som sagt, er ikke lydkvaliteten jeg bryr meg om, vil heller ha den litt gammeldagse følelsen av å lytte til en vinyl.
Vis hele sitatet...
Har handlet mye via Discogs og har bare positive erfaringer. Det er stort sett erfarne selgere med rating på 99 - 100%.

Det som er genialt med Denon-spilleren er at den har innebygget riaa, noe som gjør at den kan brukes med en hvilken som helst forsterker eller aktiv høyttaler med vanlig linjeinngang.

Mange av de andre platespillerne som er nevnt i tråden er sikkert bedre enn Denon-spilleren, men de koster mer og krever at du har en separat riaa-forsterker (legg på minimum 500 til 1000 kroner) eller en forsterker med phonoinngang. I tillegg er Denon en kvalitetsprodusent. Spilleren er billig, men leverer mye lydkvalitet for pengene. Har anbefalet den til flere andre som en billig inngangsport til vinyl og alle har vært svært fornøyd.
Sist endret av Judaz; 18. februar 2015 kl. 22:03.