View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg har ikke et eple, hvordan kan jeg bevise for deg at jeg ikke har et eple?

Jeg kan vise deg leiligheten min og du vil ikke finne noen epler, eller bevis for at det har vært et eple her, hvordan kan jeg så bevise for deg at jeg ikke har gjemt unna eplene?

"You are never called upon to prove a negative. That’s a law of logic."
- Ayn Rand
Vis hele sitatet...
Det er ikke her snakk om konkrete bevis for at Iran produserer atomvåpen - da ville de vært bombet for lengst. Det som gjør meg kritisk til Irans atomprogram er pga. Det internasjonale atombyråets alvorlige bekymring for en mulig militær dimensjon i Irans atomprogram, som mener de har funnet en rekke tegn på at Iran har forsøkt å utvikle atomvåpen, og at Iran prøver å skjule spor etter tester av atomvåpen.

Jeg sier ikke at man derfor burde vurdere å ødelegge disse anleggene, men jeg mener det er grunn til å være skeptisk. Om "vesten" skal foreta militære aksjoner, så bør det helt klart være faktiske og klare bevis for at Iran vil utvikle atomvåpen.

Iran har for øvrig åpnet alle sine fasiliteter for inspeksjon.
Vis hele sitatet...
Angående inspeksjon av atomkraftverkene, så har jeg ikke vært nok oppdatert, det er riktig at Iran nå har observatører fra IAEA ved alle Irans anlegg.

Når det kommer til ustabilt styre så er det Iranske regimet et av de mer stabile i regionen.
Vis hele sitatet...
Vel, at det teokratiske iranske regimet er et av de mer stabile i regionen, vil ikke videre si at de har et stabilt regime. Midtøsten er ikke akkurat kjent som stabilt overall.

-Ustabilt regime-
Sist endret av Isbjørn; 21. april 2012 kl. 22:53.