View Single Post
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Wow, denne tråden gjør at jeg mister troen på freak. Til TS, om USA prøver å dominere verden? Som alle andre land og nasjoner har de sine egne interesser, og disse står i hovedsetet. Hvis disse interessene blir tjent, samtidig som det er godt for resten av verden, er det en bonus, men sistnevnte trenger ikke å skje for at USA foretar seg noe. USA har gjort mye bra, men det er også en grunn til at de er hatet over det meste av verden. Hvis du hadde tatt en global spørreundersøkelse, så hadde nok flere likt Kina idag, enn USA. Kina prøver seg først og fremst på myk makt, det har USA også gjort, men de har også brykt mye hard makt.

Og det kommer til å gå lenge før Kina blir like sterkt som USA militært. USA har forsprang på så og si alle områder når det gjelder krig, og de bruker enorme ressurser på det. Kina har enorme problemer i sitt eget land, og de vil heller løse klimakrisen enn å angripe USA. Personlig liker jeg kina mer enn USA nå. Ikke misforstå meg, USA gjør kjempemye bra, men forrige tiår var på en måte et tapt tiår. Også laget de finanskrisen. Mitt tips er at det er Kina som kommer til å løse klimaprolbemet og energikrisa verden står ovenfor, ting som kan ødelegge menneskerasen. For min del kunna kina vært verdenspoliti, ikke USa.

inb4 flamewar og at jeg hater den frie verden osv.
Vis hele sitatet...
Enig i mye av det du sier, men må si at jeg stopper der hvor du nevner at Kina kunne vært verdenspoliti. Kina praktiserer kommunisme. Det er en styremåte jeg ikke kan fordra. Om de hadde blitt en form form verdenspoliti så hadde det imo sett dårlig ut. Kommunisme trenger gjerder for å holde sitt folk inne.

Kina er ikke noe flinke på dette området. Hvordan kan du like et styre som stenger ut informasjon, forbyr politiske partier, relegion, og kanskje det værste av alt... Blokkerer omtrent alt som finnes på nett?

Dog, jeg liker at folk har forskjellige meninger og respekterer det du skriver.